Mine områder
Hjelp
Karstein Opstad
CHAMPION ***

Flytte prosjekttransaksjoner til annet prosjekt.

av Karstein Opstad (Oppdatert ‎17-11-2021 14:29 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Det er ikke til å unngå at man fra tid til annen gjør feil, eller at det er behov for endring..

 

Derfor burde det være mulig å flytte u-fakturerte prosjekttransaksjoner fra et prosjekt til et annet med en enkel funksjon. 

Det kunne være så enkelt at på hver transaksjonslinje hadde man et felt som het "Nytt prosjektnr".

Hvis man skrev inn ønsket prosjektnr der, og trykket på "Flytt merkede til nytt prosjekt" , så ble prosjekttransaksjonene flyttet til ønsket prosjekt.

Denne muligheten er vel kanskje det jeg savner mest når vi gikk over fra Visma Business, til Visna.net..

8 Kommentarer
Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Ja skulle tro at man i et system kunne flytte og oppdatere med riktig prosjekt og at systemet da logget det som ble gjort. Blir for tungvint og måtte reversere og føre på nytt. Veit at man i andre programmer kan gå inn å redigere bilag og systemet posterer og logger at det er gjort. At man gjør feil vil jo alltid oppstå, men da hadde det vært enkelt å gå inn å redigere og systemet tok seg da av korrigeringen. 

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Men det gjelder jo ikke bare på prosjekt, men det gjelder jo på alle inngående fakturaer at man skal kunne trykke rediger også legge inn det som er riktig også oppdatere

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Merethe Hveding
CONTRIBUTOR *
av Merethe Hveding

Hei, hva er status på mulighet for prosjektjusteringer?

 

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Dette er sånn jeg tolker det noe visma ikke har planer om å endre på så man kan redigere på en enklere måte. Det står "Akseptert - Ikke Planlagt". Men synes det er synd at de ikke skjønner vi som brukere sine utfordringer og hvor mye jobb det er med å få korrigert. Skjønner at man skal føre mot riktig prosjekt med en gang, men nå hender det jo at ting blir endret og man må korrigere. 

Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad

@Runar_Gulbrandsen  Noen ny status på dette?
Håper dere kan prioritere dette snart.
Dette er en funksjon som savnes daglig.

av Runar_Gulbrandsen

Hei Karstein 🙂

 

Dette ønske er akseptert og på listen vår, men det er fortsatt ikke spikret på noen roadmap enda. Vi får veldig mange ønsker og utvikling har mange ting på agendaen i tiden fremover, så vi får se når dette kommer opp på roadmap. Vi vil endre status på dette ønske så fort det har blitt planlagt på roadmap til utvikling. 

 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Da har det gått 7 måneder og det har ikke skjedd noe mer oppdatering i denne saken, hva er status? Hadde vært ønskelig om det kunne prioriteres for oss som har kjøpt Visma pga prosjektmodellen og trodde den var mer utviklet/fungerte bedre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"