Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forbedringspotensiale på inng. faktura (selve fakturabilde) - godkjenningsstatus

av Anonymous (Oppdatert ‎17-11-2021 13:54 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Hei!

 

Ønske om en forbedring på logikken på inng. faktura i forbindelse med kunder som bruker Approval.

Feltet for godkjenningsstatus justerer seg etter arbeidsflyt og dens status i dag, når fakturaer sendes på flyt. 

Når fakturaer ikke sendes på flyt, står derimot feltet i ro på status Ny. Her mener jeg infoen i feltet bør endres til noe a lá "Ikke sendt på flyt" eller "N/A".

Jeg henter frem feltene Godkjenningsstatus og Siste kommentar i spørringen for AP301000 for mine kunder, slik at de har disse kolonnene tilgjengelig med oversikt på listen over inngående fakturaer. Når en faktura som bokføres uten å sendes på flyt, så ser det litt rart ut at godkjenningsstatus er "Ny" når fakturaflyt ikke er relevant for nettopp denne fakturaen.

Ønsket er altså utvidet kodet statusvalg for godkjenningsstatus på inng. faktura, og at logikken sier at når faktura ikke sendes på flyt, så skal nevnt status være gjeldende, for oversiktens skyld.

3 Kommentarer
hannelv
VISMA
av hannelv
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Hei! Er enig i at Godkjenningsstatuser på inngående fakturaene burde vært gjort noe med. Vi sliter også veldig med logikk og forståelse, men for oss er det ikke aktuelt å ikke sende fakturaer på flyt.

Derimot Hadde det vært fint om de forskjellige statuser endret seg underveis, samtidig med arbeidsflyten.  Når noen avviser faktura i Approval, får faktura status "Avvist". Og den statusen har den hele veien videre!  Vi sender faktura ut på nytt til en annen godkjenner, men faktura fortsetter å ha status avvist.  vi får den godkjent til bake og den er klar til utbetaling, men faktura har fortsatt status "Avvist".  Hvor er logikken?

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Stian 😊

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"