Mine områder
Hjelp
Karstein Opstad
CHAMPION ***

Gå til neste, Gå til forrige må gjenspeile hva som er valgt i tabellen/visningen.

av Karstein Opstad (Oppdatert ‎17-11-2021 13:35 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Dersom man i dag blar frem og tilbake i tabeller/visninger, som for eksempel inn eller utgående faktura, så vil et trykk på pilene Gå til neste/Gå til forrige føre til at man hopper frem eller tilbake til neste element i tabellen, uavhengig av hvilken status linjen har, eller hvilken leverandør fakturaen tilhører.

Dette må lages slik at man bytter mellom elementene som man har valgt skal vises.

For eksempel bare inngående faktura, bare en spesiell leverandør osv.

 

Det er naturlig for brukeren at når man er inne i feks leverandøropplysninger, og viser alle fakturaer for den leverandøren, klikker seg inn på en faktura, og blar frem og tilbake i fakturaene, så skal det bare vises fakturaer fra den aktuelle leverandøren.

Dette må ordnes gjennomgående gjennom hele systemet.

 

Jeg mener at pr nå, er dette  det aller viktigste dere kan forbedre for å lette bruken for alle som bruker visma.net ERP.

 

Gåtilneste-2.png

 

@Annemeretehansen2 , @Arild Kjølseth , @Frank-Espen Kristoffersen , @Anonymous 

2 Kommentarer
BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

I tillegg må det være mulig å bla uavhengig av Dokumenttype eller Arbeidsområde (Hovedbokstransaksjoner).

Altså - dersom man kommer fra fane for alle poster (og har sortert og filtrert denne som beskrevet over), og det er forskjellige dokumenttyper (f.eks. faktura og kreditnota) så må det være mulig å bla igjennom disse. 

 

I hvert fall så lenge bilagene skal vises i samme skjermbilde. Dersom man kommer fra Leverandøropplysninger trenger man kanskje ikke bla igjennom bilag fra både Inngående faktura (AP301000) og Leverandørbetalinger (AP30200).

 

MEN det bør være mulig å bla i Hovedbokstransaksjoner (GL301000) på tvers av Arbeidsområde.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei Karstein 🙂

 

Vi har endret status på ønske ditt til Akseptert - Ikke planlagt. I mellomtiden kan vi tipse om bruk av Sidepanel for å løse det du ønsker.

 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"