Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hente/beregne valutakurs ved innbetaling i valuta på norsk bankkonto

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

Ved innbetaling i valuta på norsk bankkonto så foreslås valutakursen som ligger i Financials, og denne stemmer som regel ikke med valutakursen som faktisk er benyttet. En må da finne selv hva valutakursen (kryssatsen) skal være og endre denne. Det hadde vært fint om denne ble hentet eller ble beregnet automatisk. 

3 Kommentarer
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Det værste er at Visma matcher innbetalingen mot faktura, slik at innbetalingen går i null og blir Avsluttet, mens faktura står åpen med en rest...

Så da må vi regelmessig sjekke om det er åpne fakturaer med rest... Og hvilket bilde gjør vi det i ?

Hvis bare innbetalingen som ikke matcher fullt ut med faktura, hadde blitt liggende i "Behandle inngående betalinger"-bildet, så hadde jeg hatt sjanse til å plukke de opp der... 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Dette er en svakhet ved Visma, at innbetalingen fra bank ikke tar med seg kursen som er brukt i bank. Dette er noe som bare skulle vært rettet opp, når det blir påpekt, i stedet for å måtte gjennom dette BINGO-Lotteriet deres...

Jeg kan forstå at ikke alle ideer og forslag kan tas like seriøst, men det må da finnes noen hos dere som kan skille mellom det som er vesentlige feil med systemet og det som er ønskedrømmer fra kundene deres...? 

Dette er ett a flere eksempler på at dere fremdeles prioriterer en mengde med små kunder, i stedet for å ta deres større og litt mer komplekse kunder seriøst. (Og en av grunnene til at jeg ikke kan anbefale andre selskap av vår størrelse å gå for denne Visma løsningen.)  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"