Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Inngående betalinger som kommer inn som samle posteringer - Inneholder flere kunder

av Anonymous
Status: Implementert
De hender at inngående betalinger kommer inn i Autopay som samle-innbetalinger i en bulk som inne holder flere kunder. Eksemple på dette kan være der En lverandør bruker klarna faktura som betalingsmetode i sin Nettbutikk. Dette er betalinger som ofte kommer i samle innbetalinger. Det må være mulig å kunne matche samle betalinger mot forskjellige kunder og knytte automatikk til i form av match regler, i skjermbilde Behandle betalinger i Autopay. Kjøp i dag skjer mer og mer fra nettbutikker , så dette blir vanligere fremover.
6 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Helt enig i at mer og mer kjøp skjer via nettbutikk. 

 

Men for å forstå ønseket ditt trenger vi vite litt om hvordan integrasjonen mellom Visma.net ERP og Nettbutikken er satt opp. Hva er bakgrunnen for at Klarna ikke sender spesifiserte betalinger per handel?

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Problemstillingen er akkurat den samme ved kunder med flere filialer - de forskjellige filialene har hvert sitt kundenummer, men så betales det samlet fra hovedkontoret, hvilket vil si at f.eks. ved betaling av en faktura blir det også trukket fra en kreditnota fra en annen kunde, og kanskje også betalt til en tredje kunde. 

sondre_k
CONTRIBUTOR *
av sondre_k

Hei Agnes,
Jeg har liknende problemstilling som deg, har du en løsning eller tips til hvordan man kan løse dette?

"Problemstillingen er akkurat den samme ved kunder med flere filialer - de forskjellige filialene har hvert sitt kundenummer, men så betales det samlet fra hovedkontoret, hvilket vil si at f.eks. ved betaling av en faktura blir det også trukket fra en kreditnota fra en annen kunde, og kanskje også betalt til en tredje kunde."

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Sondre,

Jeg har ikke fått løst dette, og har foreløpig latt den ligge.

OleNoer
VISMA
av OleNoer

Vi håper og planlegger å ha en løsning på dette i versjonen som vi håper å gjøre tilgjengelig 15. desember.  Hvis vi  klarer å levere dette vil bli gjennomgått på webinar i etter versjon og også beskrevet i versjonsnyheter. 

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Implementert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"