Mine områder
Hjelp
BeritAnne
CHAMPION ***

Kopiere kontering på fakturalinjer i Inngående Faktura og Approval

av BeritAnne
Status: Ikke prioritert

Det er ønskelig å få en funksjon for å kopiere kontering (konto, kostnadsbærer, periodiseringsnøkkel, førstegodkjenner, avgiftskode, prosjekt, prosjektoppgave) til flere eller alle linjer i en inngående faktura.

Denne funksjonen bør være tilgjengelig både i Inngående faktura (AP301000) og i redigeringsbildet i Approval.

 

Hvordan det skal løses teknisk vet jeg ikke, men f.eks.:

  1. en linje over de reelle fakturalinjene der man skriver en konteringsverdi, og så merker linjene som denne skal kopieres til
  2. merke en kontert linje og så hvilke det skal kopieres til.

Mest trolig er alt.1 best da det kan være forskjellige verdier som skal kopieres til forskjellige linjer.

 

I dag har vi alternativer som å merke faktura med 'Opprett faktura med en linje for hver avgiftssats', eller utføre ønsket kontering med Fakturainnboksregler.

Men noen ganger ønsker man alle linjer fordi det faktisk er forskjellige konteringer på de, eller fordi informasjon skal brukes videre i rapporter/prosjektregnskap/viderefaktureringer.

Dessuten er ingen av de to alternativene man har til noen hjelp etter at fakturabilag er opprettet, og absolutt ikke til hjelp for godkjennere i Approval.

6 Kommentarer
av Anojan Sivaneswaran Proplan AS

Hei, her treffer du bra. Har også forespurt noe lignende i https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Masseendre-konto-pa-flere-fakturalinjer/idi-p/5.... Håper dette blir implementert!

magnusalex
PARTNER
av magnusalex

Det samme ønsker flere av våre kunder. Bra beskrevet problemstilling!

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Settes til "Ikke prioritert" grunnet duplikat:

Masseendre konto på flere fakturalinjer - Visma Community

Per-Helge
CONTRIBUTOR *
av Per-Helge

Jeg håper virkelig denne endringen implementeres snart, og at dere finner en løsning som faktisk er tidsbesparende. Dersom man må klikke på hver linje for å kopiere det som står på linjen over, så er effekten, etter min mening, minimal. Det samme gjelder om man må markere hvilke linjer man vil endre.

 

Det jeg skulle ønske var at man ved å klikke på overskriften i en kolonne, slik at man får opp filtermenyen, fikk et valg "endre alle linjer til..." eller tilsvarende. Altså bare legge til dette som et valg i selve filtermenyen i hver kolonne.

 

Dette ville være ekstremt tidsbesparende for Prosjekt, Prosjektoppgave, etc.

Camilla Oppegaard
CONTRIBUTOR ***
av Camilla Oppegaard

Helt enig! I Visma Business kan man benytte /- tasten. Holder man den inne kopieres automatisk forrige linje så lenge man ønsker..

håper dere finner en løsning kjapt!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"