Mine områder
Hjelp
Martin Maurud
PARTNER

Kopiere merknad fra vare til ordrelinje

av Martin Maurud (Oppdatert ‎12-01-2022 13:00 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei

 

Ønsker en mulighet for å skru på kopiering av merknad fra vare til salgsordre og eventuelt innkjøpsordre. I noen tilfeller kan det være utvidet vareinformasjon som man ønsker å endre på i ordrelinjen. Dette kan eksempelvis være teknisk spesifikasjon som endrer seg litt fra ordre til ordre, men som ligger med standardtekst  i merknad på vare.

 

mvh Martin Maurud

 

9 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
AleFlow
PARTNER
av AleFlow

Håper dette blir implementert litt raskt siden dette trenger vi veldig!

Tidligere VG bruker med faste artikkeltekster

Cato Hevrøy
CONTRIBUTOR ***
av Cato Hevrøy

@Runar_Gulbrandsen  ligger dette inne i noen plan for når det eventuelt kan gjennomføres?

 

av Runar_Gulbrandsen

@Cato Hevrøy 

 

Hei Cato 🙂 

 

Denne er foreløpig ikke lagt opp på roadmap enda, så vi har ingen dato eller kvartal planlagt for dette foreløpig. 

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

Cato Hevrøy
CONTRIBUTOR ***
av Cato Hevrøy

1,5 år siden forslag og snart ett år siden akseptert, men fremdeles ikke noen plan for en funksjon som burde vært standard fra dag 1.

Vi har flere hos oss som etterspør denne funksjonen, grunnet at tilbud/salg krever mye teknisk informasjon knyttet til varelinjene.

Nå må alt klippes og limes inn, og det er ikke så veldig effektivt.

AleFlow
PARTNER
av AleFlow

Klipp og lim, det skal jeg love deg at vi gjør 😓

Får inntrykk at det er vi som er spesielle som bruker merknad feltet, men jeg nekter å tro at det er så få av oss

Greit nok med de som selger skruer og muttere for eksempel 

Det ville trolig avlastet serverne til Visma litt at man slipper å gå inn på artiklene for å kopiere merknad teksten, for de dagene Visma er tregt så er det ekstra irriterende å gjøre dette

av Kjetil Vikse Moen

Hiver meg på dette ønsket på vegne av en kunde.  Å få teksten fra varen på blankettene går jo fint, men kunden min ønsker å endre på teksten også. Da bør den først komme som merknad på linjen slik at de kan tilpasse den for hvert salg. En vil jo heller ikke få med teksten fra varen på EHF faktura om den ikke ligger på linjen også.

av Geir Rune Teigen

En slik mulighet for kopiering av notatet på varene til ordrelinjene er noe flere kunder vil sette pris på. Samtidig som kunder ønsker dette ytrer de ofte behovet for å styre hvilke varers notater som følger med og hvilke varer som ikke skal ha denne funksjonen.

Cato Hevrøy
CONTRIBUTOR ***
av Cato Hevrøy

Ser ut fra liggetid på aksepterte løsninger og ikke planlagte implementeringer at det er tydelig at ingen på utvikling i visma bruker sitt eget system til noe som helst. Snart to år siden denne saken ble akseptert....

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"