Mine områder
Hjelp
AndreasS1
CHAMPION **

Kopiering i Visma.net - Fleksibel definering eller korrekt

av AndreasS1 (Oppdatert ‎25-03-2022 14:46 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

I alle kopierings funksjoner i Visma.net må være mulig å bestemme hva kopiering skal ta med seg, eller så må kopiering ta informasjon som er relevant (Mer relevant en i dag).

 

Kopi skal være en funksjon som sparer tid for bruker og er et krav mange har til ERP system. Ved kopiering i Vimsa.net så har jeg en generell følelse av at dette skaper mer problemer for meg en det jeg sparere tid på feks. kopier varer, ordre, osv. Dette fungerer ikke for oss i Salg og Varere og dette utgjør 75% av der vi bruker tid i visma.net.

 

Er det noen som kan bekrefte at de bruker KOPI i visma.net og er fornøyd?

 

Her er oversikt over punkter under varer som gjør at kopi av varer ikke fungerer i varer og Salg.

Varer

Dette blir kopiert og er ikke relevant.  

  1. Generell informasjon
    1. KN-kode – er dette tilgjengelig må det spesifiseres ikke kopieres
    2. Opprinnelsesland - er dette tilgjengelig må det spesifiseres ikke kopieres
    3. Standard lokasjon – det bør ikke legges oppå den varen man har kopiert
  2. Lagerstedsdetaljer - det bør ikke legges oppå den varen man har kopiert
  3. Leverandør opplysninger
    1. Alle leverandører - Ikke kritisk at den er med, men det er ikke riktig det skal spesifiseres.
  4. Egenskaper
    1. Alle attributter - er dette tilgjengelig må det spesifiseres ikke kopieres
  5. Vekt/volum
    1. All info – er dette tilgjengelig må det spesifiseres ikke kopieres
  6. Bestillings informasjon
    1. Alt info – Skal det være på lager så skal det spesifiseres og aldri kopieres.

 

Salg -Salgsordre

  • Opprettet av – Blir kopiert og kan jo ikke endres, dermed kan man jo ikke bruke denne på andre en de du veit du har laget selv.
3 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Andreas 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Lag en bruksanvisning i det minste! 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"