Mine områder
Hjelp

Korrigere avgiftskode og avgiftssone i innboks for utgifter

av Line Haug Helgøy - Proplan AS (Oppdatert ‎22-12-2022 14:42 av Line Haug Helgøy - Proplan AS PARTNER )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

For de kundene som benytter Expense integrasjonen mot Visma.net ERP, styres avgiftskoden av hva som ligger på vareprofilen for de enkelte utleggstypene.

 

Da avgiftsbehandlingen ikke alltid skal være lik for samme utleggstype (eks. dersom ett utlegg ikke har vedlagt faktura med avgiftsspesifisering), er det ønskelig å åpne opp feltene for Avgiftskode og Avgiftssone i innboks for utgifter. En kan da korrigere en eventuell feil avgiftskode og avgiftssone før utlegget bokføres. 

 

Per dags dato må korrigering av avgiftskode gjøres manuelt etter at utlegget er bokført, noe som er svært tidkrevende dersom det er snakk om flere utlegg. En kan alternativt opprette to ulike utleggstyper i både Expense og Financials (en med fradrag for mva og en uten fradrag for mva), men listen over alternative utleggstyper blir da svært lang og uoversiktlig. 

 

Vi har flere kunder som har etterspurt at feltene for Avgiftskode og Avgiftssone åpnes opp for korrigering, og flere av våre større kunder er avhengige av at feltene åpnes opp før de kan ta i bruk Expense integrasjonen. 

 

 

3 Kommentarer
LNO
CHAMPION ***
av LNO

Kjempebra forslag.

Jeg ønsker også at det går an å rette opp i beløpene hvis noe er feil utfylt.

Bruker utrolig mye tid på å forklare ansatte hvordan de skal legge inn frokost/overnatting i Expense/app, med tilsvarende sende frem og tilbake....

Det kommer jo med på loggen, så det er ikke noe som ikke blir dokumentert

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"