Mine områder
Hjelp

Kreditering av faktura basert på salgsordre

av Michal Ziomek
Status: Ikke prioritert

Kundeønske: 
Enklere kreditering av faktura basert på salgsordre. Per nå det er alt for komplisert. 

4 Kommentarer
Stian Thorsen
PARTNER
av Stian Thorsen

Hei,

Enig i at kreditering bør være enklere. Pr nå er det ikke gitt at du kan kreditere salgsordre når faktura kan være ulik faktura. Det ligger funksjon i salgsordre for å hente faktura (Legg til faktura) hvor du kan velge å full kreditere eller delkreditere.

 

Det som kunne være et enklere ønske er å kunne opprette en RC (Return for credit) fra selve fakturaen og hvor du kan kreditere alle linjer eller delkreditere ved å fjerne de linjer som ikke skal krediteres (ikke lagerførte varer/tjenester eller lagervarer). Som regel har kunden et forhold til fakturanr når det gjelder ønske om kreditering og kunne gjøre det fra faktura vil kunne forenkle dette.

 

Mvh

Stian

Stian Thorsen
PARTNER
av Stian Thorsen

Korrigering: Når salgsordre kan være ulik faktura

Caroline Hisdal
CHAMPION *
av Caroline Hisdal

Hei,

Sett at jeg har en faktura med mange ordrelinjer (lagerførte varer). Har feil rabatt på 1 varelinje. Hvordan lager jeg kreditnota i visma.net? Burde jo funke å gå rett på utgående faktura. Legge varelinjen til minus som var feil og legge til ny riktig varelinje. Men det ser ikke ut til å gå, og varenummeret forsvinner, så da oppdaterer ikke salgsstatistikken seg heller.

?

mvh Caroline

 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Michal 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"