avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Legge til varer når ordre er i leveranse

av Kjetil Vikse Moen
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

Mange utfordringer ville vært løst i Visma.net om ordren ikke var låst mens den var i en leveranse. Når en ordre er lagt til plukk kan det ta litt tid før den er ferdig behandlet og leveransen kan fullføres. I mellomtiden kan det komme inn tillegg på ordren som må legges inn. For å unngå forstyrring for dem som holder på å plukke ordren burde det være mulig å legge til linjer i ordren uten å slette leveransen eller fullføre den. Ved å åpne for redigering av ordre mens leveransen pågår kan en legge til ordrelinjer som kan tas med i egen leveranse når den andre er fullført. Eller legges på en egen leveranse samtidig som den andre behandles, men da med ett annet nummer.

Mvh

Kjetil

7 Kommentarer
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***
av Kristian Tjensvoll

Denne stemmer jeg for, vi har ofte et behov for å redigere frakt eller lignende i ettertid. HAdde vært fint å kunne levere en ordre, for så å kunne legge til frakt etter at vi har sendt pakken og fått fraktprisen fra vår leverandør.

av Kjetil Vikse Moen

Hei Kristian,

Det skal være mulig å åpne en fullført orde. Om du klikker Behandle - Åpne ordre på nytt skal du kunne legge til en linje etter at du har fullført leveransen. Ønsket jeg registrerer her er å kunne gjøre endring mens leveransen er aktiv. Da er ordren låst og en får ikke lagt til noe før leveransen er fullført.

Mvh

Kjetil

Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***
av Kristian Tjensvoll

Hei Kjetil, 

Da misforstod jeg. Men det du sier er vi enda mer interessert i. Ville gjort flyten vår enda bedre.

Erlend Ringsgård1
CONTRIBUTOR *
av Erlend Ringsgård1

Stemmer for denne muligheten med å kunne legge til / editere salgsordren selv om det var en pågående leveranse. 👍

av Kjetil Vikse Moen

Vil legge til at det bør være mulig å redigere på ordrehodet også selv om den er i leveranse. At noen felt må være låst er ok, m en referansefelter etc. bør kunne være åpent. Dette ville også gjort det mye lettere å håndtere integrasjoner via APIet. 

av Kjetil Vikse Moen

Det burde også være mulig å legge til linjer i en leveranse. Da burde disse linjene som ble lagt til i leveransen også lagt seg inn i ordren. 

Mvh

Kjetil

Marber27
CONTRIBUTOR *
av Marber27

Dette hadde absolutt løst hverdagen til våre prosjektledere.

Som sitter å må slette ordrer på leveransen på større prosjekt fordi det alltid blir endringer eller tillegg. 
Dette er ting som vi må gjøre flere ganger i uken, vi pakker før vi bestiller frakt.