Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Linke innkjøpsordre mot salgsordre

av Anonymous (Oppdatert ‎17-11-2021 14:10 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Ønsker en funksjon der en enkelt kan knytte en innkjøpsordre mot en salgsordre. Enda bedre hadde vært å knytte innkjøpsordrelinjer mot salgsordre. 

Det er mulig å benytte "merk for innkjøp" på salgsordre, men dette fungerer ikke for kunder som ønsker å legge inn varer gradvis på en innkjøpsordre for å se hvor mye de har omsatt for på ordren ift. minimum ordresum, fraktfritt, stordriftsfordeler ved å bestille x-antall av en vare.

 

Jeg klarer å få linket SO mot PO, men ikke omvendt.  Poenget er når kunder mottar varene, så tilhører disse potensielt 10 forskjellige salgsordre, de ønsker enkelt å finne ut hvilke SO disse tilhører.

 

Dette vil være et behov som blir viktigere og viktigere for bedrifter som er grossister og har logistikkmodulen. 

4 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Kim-NordicAutomation
CONTRIBUTOR **
av Kim-NordicAutomation

Vi har behov for å få vår kundes ordrenummer på innkjøpsordre også, så dette høres ut som en god idé!

AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Jeg mener dette er mulig.

Men du må ha alle SO klar før du gjør innkjøp. 

"Merk for innkjøp"

"Opprett innkjøpsordre" Her kan du finne alle SO fra flere kunder og opprette ett innkjøp. 

Innkjøp vill være linket mot hver SO. 

Neste problem er å få mottak til å se att dette skal direkte vider. Dette får jeg kun til med en manuell tekst på linje nivå. Her er det ikke tilfredsstillende i Visma.net. 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"