Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Masseaktivering driftsmiddel fra FA504500 og aktiv link mellom faktura og driftsmiddel

av Anonymous (Oppdatert ‎17-11-2021 13:44 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

I dette skjermbildet burde man kunne valgt periode sammen med konto og kostnadsbærer. Man burde også kunne masseaktivert transaksjoner mot ett driftsmiddel. Enten et nytt et eller lagt til på et eksisterende. Mange får faktura fra flere leverandører i forbindelse med investeringer, og legger disse kostnadene på en konto for anlegg under utførelse eller liknende og en kostandsbærer/prosjekt. Hadde man kunne valgt periode, konto og kostnadsbærer for å få frem en saldo og deretter kunne valgt å aktivere alle transaksjoner til ett driftsmiddel ville det effektivisert denne prosessen mye. I denne prosessen burde også linken til opprinnelig dokument fulgt med over til driftsmiddelet. Hatt en egen fane på selve driftsmiddelet etter Avstemming som het Dokumentasjon driftsmiddel eller noe slikt. At linken til opprinnelig faktura la seg her når man konverterer fra innkjøp slik at man alltid vet hvilke faktura som er knyttet til driftsmiddelet. 

4 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes dette er en god idé

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Veldig godt beskrevet ønske fra agutvik. Jeg supplerer med at vi selvsagt også ønsker tilsvarende funksjonalitet ved aktivering av tillegg.

Stine Tjosaas
CONTRIBUTOR **
av Stine Tjosaas (Oppdatert ‎12-10-2021 14:27 av Stine Tjosaas )

Dette bør absolutt komme på plass. Det blir alt for tungvint slik det er nå.

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"