Mine områder
Hjelp

Masseendre konto på flere fakturalinjer

av Anojan Sivaneswaran Proplan AS (Oppdatert ‎15-09-2022 07:49 av Anojan Sivaneswaran Proplan AS PARTNER )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei, 
Dersom man skal endre konto på fakturalinjene i Approval og ellers i systemet så er det ikke noe automatikk for masseendre konto på fakturalinjene. Dette er tungvint særlig for fakturaer med 10+ fakturalinjer som skal ha samme konto. Slik det er nå så må man inn på hver linje og endre konto. Er det mulig å få inn en autofyll/kopier-funksjon for dette i redigeringsprogram? 

6 Kommentarer
av Geir Rune Teigen

Kopiering av informasjon fra linjen over ville vært en klar forbedring.

Det vil være tidsbesparende også ved deling av linjer, hvor både tekst, hovedbokskonto og/eller kostnadsbærer bare skal justeres litt, men ellers er ganske likt.

LNO
CHAMPION ***
av LNO

I mange systemer kan en bruke en tast for å kopiere det som står i linjen over. Det savner jeg veldig, så dette hadde vært klart tidsbesparende 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Per-Helge
CONTRIBUTOR *
av Per-Helge

Jeg håper virkelig denne endringen implementeres snart, og at dere finner en løsning som faktisk er tidsbesparende. Dersom man må klikke på hver linje for å kopiere det som står på linjen over, så er effekten, etter min mening, minimal. Det samme gjelder om man må markere hvilke linjer man vil endre.

 

Det jeg skulle ønske var at man ved å klikke på overskriften i en kolonne, slik at man får opp filtermenyen, fikk et valg "endre alle linjer til..." eller tilsvarende. Altså bare legge til dette som et valg i selve filtermenyen i hver kolonne.

 

Dette ville være ekstremt tidsbesparende for Prosjekt, Prosjektoppgave, etc.

LNO
CHAMPION ***
av LNO

Visma burde bytte navn til 3T "TingTarTid"

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"