Mine områder
Hjelp

Mulighet for å angi gruppenummer for salgskategorier

av Kjetil Vikse Moen
Status: Ikke prioritert

Kunden min ønsker å kunne angi gruppenummer manuelt for salgskategorier. De ønsker å ha en struktur på oppbygningen av hovedgruppe, mellomgruppe og undergruppe. Har også hørt at flere kunder ønsker å kunne angi dette manuelt. 

6 Kommentarer
Tor Gaute Eriksen
CONTRIBUTOR **
av Tor Gaute Eriksen

Dette fordi vi ønsker en slags logikk i nummereringen, lett å se forskjell på gruppene

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Kjetil 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

Kan det hende at det ikke er salgskatergorier du skal bruke, men varegruppe og tilhørende undervaregrupper ?
Da er det jo mulig å ta ut statistikk på de gruppene du ønsker

Salgskategorier er vel bare et "dødt" infofelt

Alternativet e å bruke attributter, da kan det lages en struktur, men attributter er ikke med i spørringer og rapporter uten at det må bygges og designes, og det er ikke bare rett frem

 

av Kjetil Vikse Moen

Salgskategorier var det som var mest logisk å bruke i og med at vi skal ha flere nivåer hvor de er koblet sammen. Litt usikker på hva du referert til når du sier varegruppe og undervaregruppe? Og attributter blir brukt til mye hos kunden, men har ikke brukt det til det formålet. 

 

Har uansett fått til en løsning som fungerer for kunden. Selv om de kunne tenkt seg å gitt dem sine egne nummer.

Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

Blir litt skudd i de blinde, men slik jeg forstår kan ikke salgskategorier brukes til å ta ut data/statistikk basert på disse - de er bare informasjonfelt

Det er mulig med å bruke vareprofil og underprofiler - da blir de knyttet til artiklerne og kan brukes til noe, både statistikk og kobling til å ta i bruk flere kontoer hvis det er behov for det

av Kjetil Vikse Moen

Takk for tilbakemeldinger, jeg sjekker med kunden om han ønsker vi skal se på alternativ. Tror det fungerer bra slik det er nå. Både når det gjelder statistikker og ut mot grupperinger på Web. Kun ønske om å opprette egne nummer på kategoriene som ikke er helt optimalt.

 

Mulig jeg tar kontakt direkte om vi ønsker å vite mer om alternativet du nevner her Jørgen. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"