Mine områder
Hjelp
Stig Torp
PARTNER

Mulighet for å endre Meldingsmal for sending av dokumenter pr epost (f.eks pakkseddel, ordrebekreft)

av Stig Torp (Oppdatert ‎17-11-2021 13:43 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Implementert

Flere av våre kunder er dypt fortvilet over at det ikke er mulig å endre standard tekst på epostene (uten å hver gang måtte gå inn å velge "kilde")

 

Det er mye skrivefeil, og usammenhengende tekst som kommer opp som irriterer kundene masse.

 

Vi ønsker et felt der vi kan både redigere tekst på mal og sette som hvilken mal som skal være standard for de forskjellige typene av dokumenter i Eposter.

 

Se vedlegg.

 

/Stig

97118987

 

10 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette er et poeng som ofte er viktig for kundenen

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Ser at det allerede er mange stemmer her, men endrer status og.....

 

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes dette er en god idé

Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Hei.

 

Hvordan er status her?

Flere enn mine kunder som vil se meldingsteksten før de sender eposten?

 

/Stig

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei!

Tenker du på de automatisk genererte e-postene som følger med når det sendes SO-bekreftelse, faktura etc.?
Ser slik ut av vedlegget.

Disse er mulig å endre ved å opprette nye meldingsmaler (anbefales foran å endre eksisterende), og deretter knytte disse til blankettene på kundeprofilene. De skal gjerne være annerledes på engelsk enn på norsk. Ved å knytte det til rett forespørsel i oppbyggingen, kan du hente inn koblingsfelt som henter informasjon fra salgsordren (f.eks. SO-nummer, selgerinformasjon etc.). 

Har selv erfart at de generiske er noe uryddige og kundene etterspør endringer. Jeg har for eksempel lagt opp helt nye meldingsmaler for en kunde for faktura, ordrebekreftelse, innkjøpsordre og tilbud, både på norsk og på engelsk. 

mvh

Stian Melheim

ketil_holt
CONTRIBUTOR ***
av ketil_holt

Genialt!

 

Her blir det endringer 🙂

 

Takk for tips!Smilefjes veldig glad

Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Hei Stian.

 

Takk for innspill, men min erfaring er at det er teksten som meldingsmal når du velger "Send på epost" som er  redigerbar. Den som vi ikke ser, men går automatisk.

 

Det som jeg vil redigere er den som kommer opp her: f.eks: Salgsordre/Rapporter/"Skriv ut Salgsordre_Tilbud" deretter, trykk "Send" og du får opp dialogen "epost- aktivitet" Det er  DENNE malen som jeg (og Ketil Holt ?)  vil endre.

 

Har du fått til dette, eller har en workaround?

 

/S

 

 

Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Hei @OleNoer Smilefjes glad

 

Nå må vi snart få denne funksjonaliteten.

 

ALLE kundene kontakter oss for dette.

Regner med nesten samtlige partnere har samme utfordring.

 

Sist denne uken i forbindelse med Utskrift av purringer.

Det er allerede 33 stk som venter på denne.

 

Kan du si når den er forventet på plass?

 

/Stig

 

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Implementert

Blir fixet til  denne versjonen 

ketil_holt
CONTRIBUTOR ***
av ketil_holt

Kjempebra! Takk

Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Takk Ole 😄

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"