Mine områder
Hjelp
ChristineSvela
CHAMPION *

Mulighet for å føre utgående mva på leverandørbilag

av ChristineSvela
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

En Visma.net bruker i eiendomsbransjen ønsker mulighet for å kunne motta en inngående kreditnota mot leverandørreskontroen fra kunder som skal inntektsføres og mva-behandles med utg mva. Dette er for eksempel aktuelt ved utleie til parkeringsselskap og salg av solcellestrøm. I disse tilfellene  er det kunden som vet hva som skal faktureres dem, og ikke leverandøren. Visma.net tillater ikke å føre utgående mva på leverandørbilag. Ønsket her er at dette skal kunne være mulig. Det kunne for eksempel ha vært muliggjort med en hake i Leverandørinnstillinger om dette skulle kunne vært tillatt. Jeg har også vært borte i andre tilfeller hvor denne typen føringer har vært ønskelig.

 

4 Kommentarer
Olga Myrvold
CHAMPION *
av Olga Myrvold

Det er ønskelig i mange bransjer. Overalt hvor det brukes avregninger som transport, taxi, kraftverk, entreprenør osv. Og det er ekstremt tungvint slik det er nå. Det bør også være mulighet å føre både inngående og utgående mva på slike avregninger og i hovedbok modulen. Nå en må splitte i en haug av bilag for å få det til

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"