Mine områder
Hjelp
JanetteH
PARTNER

Mulighet for å send EHF for flere virksomheter i samme firma

av JanetteH (Oppdatert ‎22-11-2021 10:06 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Det finnes mange selskaper som har juridisk enhet i Norge, men også salg/kjøp i andre land, feks Sverige og Danmark. Dette gjør at selskapet er rapporteringspliktig i Norge for alle virksomheter, men også mva-pliktig i landene de driver med salg/innkjøp i. De er da altså nødt til å ha føring for all drift i et firma i Visma.net financials, og dette skaper krøll ved bl.a utfakturering.

I min kunde sitt tilfellet kobler vi EHF fakturering til den norske virksomheten, men for fakturering fra virksomhet i DK og SE sendes faktura per e-post. Dette skaper merarbeid for kunde, og det er bare et spørsmål om tid før det blir innført krav om EHF fakturering også i de andre landene de opererer i.

Tenker egentlig at dette er en problemstilling som burde vært tilrettelagt for på en mer komplett måte i VNF, men et godt sted å starte vil være å tilrettelegge for utfakturering fra forskjellige virksomhetsnummer i samme klient.

2 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Janette 😊

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"