Mine områder
Hjelp

Ønsker ikke overstyring av kostnadsbærer på prosjekt(PA modul) ved bytte av kunde

av Kjetil Vikse Moen
Status: Stem - Vi vurderer!

Når en bytter kundenummer på ett prosjekt eller om en velger std. kostnadsbærer på prosjekt FØR en velger kunde blir kostnadsbærer satt ut fra kundens kostnadsbærer. Det er greit nok når det er angitt en kostnadsbærer på kunden. Da er det logisk at denne overstyrer det som er satt på prosjektet når en bytter kundenummer. Men hvis det ikke er angitt noen kostnadsbærer på kunden bør en ikke overstyre det som står prosjektet med blank kostnadsbærer fra kunden.

 

Her bør det legges til en sjekk som gjør at en KUN overstyrer std. kostnadsbærer på prosjektet hvis det står en kostnadsbærer på kunden. Hvis ikke risikerer en at prosjektene blir liggende uten prosjekt.

3 Kommentarer
Joakim B
PARTNER
av Joakim B

Kunne like greit vært løst med en sjekkboks i Innstillinger for prosjektregnskap hvor man kan velge om KB skal overstyres ved bytte av kunde, eller ikke. Ser for meg en kombineringsboks der du kan definere at segmentene hentes fra prosjektmal, eller en default man legger inn. Noe burde hvertfall justeres som det skrives over, det kan være litt frustrerende om man bytter kunde på prosjektet og må da anses som en quickfix for utvikling 🙂 

av Kjetil Vikse Moen (Oppdatert ‎11-09-2023 09:47 av Kjetil Vikse Moen PARTNER )

Helt enig i at dette antakelig er en Quickfix, men det måtte allikevel innom endringsønske. Kan også løses slik du beskriver ja.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"