Mine områder
Hjelp

Oppdatere leverandørpris for åpne PO'er med levering frem i tid

av Line Haug Helgøy - Proplan AS (Oppdatert ‎25-03-2022 14:42 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

For kunder som benytter leverandørprisavtaler, er det i dag feltet dato som styrer hvilken leverandørpris som hentes inn ved opprettelse av ny PO.  Enkelte kunder oppretter dog PO'er hvor ønsket leveringsdato er et stykke frem i tid. 

 

Dersom det foreligger en ny leverandørprisavtale i systemet som ikke er gjeldende for datoen man oppretter PO, men vil være gjeldende ved leveringsdato - vil den nye leverandørprisen likevel ikke fremkomme på PO. Vi må derfor manuelt oppdatere prisen i etterkant. 

 

Det samme gjelder dersom PO har status åpen, og det senere opprettes en ny leverandørprisavtale med gjeldende dato som vil omfatte ønsket leveringsdato. Her vil leverandørprisen på de åpne PO'ene ikke automatisk oppdateres. PO'ene må derfor manuelt oppdateres med ny pris. 

 

Mitt ønske er at dere muliggjør å velge at enten feltet leveringsdato eller feltet dato skal styre leverandørprisen som hentes inn (dette kan f.eks. velges per leverandør).

 

Det er også ønskelig at dere muliggjør å kunne oppdatere leverandørpris for ønskelige åpne PO'er. Åpne PO'er med leveringsdato frem i tid vil da kunne få oppdatert leverandørpris dersom ny leverandørprisavtale opprettes i etterkant av PO. 

2 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"