Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
PARTNER

Periodisering i hovedbok

Status: Stem - Vi vurderer!

Det er ønskelig å kunne periodisere på hovedbokstranser. Per i idag er ikke periodiseringsnøklene tilgjengelig når man registrerer en transaksjon i hovedbok.

Ved innleggelse av f.eks IB ved oppstart kunne det vært nyttig fått lagt inn alle nødvendige periodiseringer uten å måtte lage ett bilag per måned.

4 Kommentarer
PARTNER

Det er vel streng tatt bare ved innlegging av IB dette er aktuelt, da andre ting som skal periodiseres kan føres via inngående eller utgående faktura.

Det burde om ikke annet være en måte å legge enn gjenværende periodiseringer ved oppstart av nytt firma og innlegging av IB.

VISMA
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes dette er en god idé

CONTRIBUTOR ***

Dette har vi også etterlyst. Spesielt fordi det dessverre er lett å glemme å periodisere en inngående faktura. Da kunne vi ha laget et HB bilag med periodisering, for å rette opp dette. I stede for at vi nå må huske å avsette for periodiseringen hver måned. 

Sliter også med mulighet for periodisering av innførselsmva uten fradrag. Det skal altså legges til 25 % innførselsmva, som i sin helhet skal føres som en kostnad, og deretter periodiseres. Her ser jeg ingen annen løsning enn å importere hovedbokstransaksjoner for periodisering, i og med at muligheten for periodisering i Hovedbokstransaksjoner mangler.