Mine områder
Hjelp
Caroline Hisdal
CHAMPION *

Prisliste

av Caroline Hisdal (Oppdatert ‎03-11-2021 15:03 av Markus Wang VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Trenger å kunne ta ut prisliste fra Visma.net ERP hvor kundens rabatt i % pr vare fremgår:

Varenummer, Varenavn, EAN nummer, antall i kolliet, Standardpris, Rabatt%. Veil.ut

 

og for de som bruker Salgsprisavtaler-registeret - hvorfor er det ikke et felt der for Veil.ut

 

mvh Caroline

 

9 Kommentarer
Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Jens Petter Pettersen
CONTRIBUTOR **
av Jens Petter Pettersen

Noen indikasjon på hvor dette er i løypa? 

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei @Jens Petter Pettersen,

Dette ønsket er ikke satt på roadmap enda. Jeg har derfor ikke noe estimat på når det vil bli bli implementert. 

Vi har mange ønsker og det tar derfor litt tid før vi får på plass alle. 

 

Mvh Markus Wang

Visma

Trygve 1
CONTRIBUTOR *
av Trygve 1

Er dere noe nærmere å implementere rapport over de nevnte variabler? Jeg fant en tråd fra 2015 (https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Hvordan-fa-en-enkel-prisliste-frem-i-Visma...) der det er beskrevet hvordan man henter fram Salgsprisavtaler (AR202000), men jeg finner ikke denne når jeg søker. 

Jens Petter Pettersen
CONTRIBUTOR **
av Jens Petter Pettersen

@Markus Wang Dette er helt krise, vi bruker i dag enormt med tid for å konstruere enkle prislister til våre kunder. Tid som vi skulle brukt på en bedre måte. Vårt gamle system Mamut hadde denne funksjonaliteten for 15 år siden.

Vi har i dag et prissystem som både består av basispris, rabatt på kundegruppe og fastpriser på kundegrupper. 

 

I dag forventes det at vi kan gi lister til våre avtalekunder fortløpende.

Hva skal til for at dere prioriterer dette?

 

 

av Runar_Gulbrandsen

Hei @Jens Petter Pettersen 🙂

 

Prismulighetene i Visma.net ERP er mye flere og har mange flere kombinasjonsmuligheter enn i Mamut. Dette gjør jobben med å lage en prisliste i dagens system ganske utfordrende og det kan hende at vi skal gjøre endringer på denne servicen (modulen) i fremtiden for å gjøre dette lettere. I påvente av dette kan du ta kontakt med partneren din for å sjekke om de kan lage en egendefiner forespørsel tilpasset akkurat dere firma og den prisstrukturen som dere benytter. Når vi eventuelt skal lage en generell prisliste må vi hensynta alle mulige varianter, noe som gjør dette veldig komplisert. 

 

 

Ha en riktig fin dag! 🙂

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

Product Lead - Visma.net ERP

Caroline Hisdal
CHAMPION *
av Caroline Hisdal

I og med at ordremodulen henter riktige priser og riktige rabatter så kan det vel ikke være så vanskelig å lage en prislistefunksjon basert på den helt samme prosessen.

mvh Caroline

Caroline Hisdal
CHAMPION *
av Caroline Hisdal

Hei @Runar_Gulbrandsen Hvis du i ordrebildet i Kolonnekonfigurasjonen hadde lagt til noen felter kunne man tatt ut prislister. Trenger felt for Veil pris og strekkode (STK). Gjerne også feltet som i vareregisteret viser hvor mange som er i DPAK.

Så tar man aktive varer til excel, legger inn antall 1 på alle varer og importerer i ny ordre på aktuell kunde. Så eksportere til excel. Da har man en prisliste.

mvh Carolne

 

 

Jens Petter Pettersen
CONTRIBUTOR **
av Jens Petter Pettersen

@Runar_Gulbrandsen Vi har hatt kontakt med dem uten at det kom til en god løsning. Og det virker veldig rart at hver enkel bruker skal få laget en spesialløsning. 
Forøvrig syns jeg forslaget til @Caroline Hisdal viser at det ikke burde være så veldig vanskelig å lage.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"