Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Reversere varemottak

av Anonymous (Oppdatert ‎21-02-2022 15:20 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

For å reversere et varemottak i dag må man kjøre retur som speiler varemottaket, opprette inngående kreditnota og inngående faktura. Deretter må man matche faktura mot varemottaket og kreditnota mot retur for så å matche kreditnota mot faktura. 

 

Ønske mitt er en funksjon hvor vi enkelt bare kan trykke på en knapp som reverserer hele varemottaket uten å opprette retur, kreditnota og faktura. I dag er det en tung prosess for kundene våre når de har gjort et feil varemottak. 

 

Jeg ønsker også funksjonalitet som enkelt viser om varemottakene er knyttet mot en faktura. I dag har varemottakene status "oppdatert" uansett. Mitt forslag er at varemottakene får endret status til f.eks "avsluttet" når de er knyttet mot faktura og denne er bokført. 

8 Kommentarer
Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp (Oppdatert ‎12-06-2020 09:01 av Stig Torp PARTNER )

Helt enig med deg her Markus.

 

Dette vil bli en veldig god forenkling av denne prosessen

SOKRATES
CONTRIBUTOR *
av SOKRATES

Helt enig 

 

det er en tung prosess pr dags dato 

Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***
av Kristian Tjensvoll

Helt enig, det er veldig tungvint å rette opp eventuelle feil i varemottak.

 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
av Edvard Berntzen

Dette er dessverre ikke på plass enda, men vi håper at denne artikkelen kan gjøre det litt enklere iallefall! https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Reversere-varemottak/ta-p/499032 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Business process advisor, Visma.net ERP.

Terje Eidsør
CONTRIBUTOR *
av Terje Eidsør

Hei, artikkelen det linkes til her finnes ikke lengre, er det nå en annen, og forhåpentligvis enklere måte å reversere et mottak på?

ERiise
CONTRIBUTOR *
av ERiise

Dette burde bli prioritert da jeg tipper dette er noe som plager alle kunden av Visma.net i dag og vi alle oppdaget at det var tungvint sekundet vi måtte reversere et mottak.

 

At det ikke har blitt gjort noe med på nesten to år er flaut.

av Edvard Berntzen

Hei @Terje Eidsør og @ERiise

 

Artikkelen ble fjernet da fremgangsmåten ikke kunne brukes på varemottak hvor varene allerede var solgt. Den generelle metoden beskrevet i dette kurset kan brukes i alle tilfeller. Denne metoden er heller ikke optimal, og vi skulle gjerne sett at vi hadde en egen funksjon for reversering. Jeg skjønner det er frustrerende at dette mangler. Det vil riktignok være utfordringer med implementeringen av en funksjon for reversering også. Visma.net ERP er et internasjonalt produkt, og de ulike landene må bli enig om at dette skal prioriteres og gjennomføres. Vi skal iallefall gjøre det vi kan for at dette skal bli enklere!

 

Mvh.

Edvard Berntzen

Business process advisor

Visma.net ERP

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"