Mine områder
Hjelp
Stig Torp
PARTNER

SAF-T som standard (default) kontoplan for oppsett av nye klienter

av Stig Torp
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei

 

For at samtlige kunder skal slippe å måtte mappe opp dette riktig,

kan jeg ikke skjønne at Det ikke er dette som er standard, eller i det minste standard som "fortrukket" kontoplan under konfigurasjonen.

 

Kundene river jo av seg håret når de må begynne med denne jobben.

Det gjør forsåvidt jeg også...

 

Jeg har forstått (fått innsikt fra Nina) at SAF-T bygger på NARF sin plan, men ikke er helt lik.

Jeg ønsker at det skal være et punkt under konfigurasjons-veiviseren som spør om vi skal bruke SAF-T som standard kontoplan for å slippe manuell mapping,

 

Når kommer dette?

 

/Stig

97118987

5 Kommentarer
TomiDrammen
PARTNER
av TomiDrammen

Dette synes jeg er et veldig bra innspill. Det er vel ingen grunn til at SAF-T kontoplan ikke skal kunne være standard. Så får man heller utvide med der det er nødvendig.

 

 

T_B_J
CONTRIBUTOR ***
av T_B_J (Oppdatert ‎11-10-2021 12:52 av T_B_J )

Det er jo håpløst at man har en default som i stor grad avviker fra kontoplan for SAF-T, og at man fortsatt ikke har oppdatert system slik at kontoplan etter SAF-T oppsett er default er rimelig dårlig fra en så stor systemleverandør.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Jorunn Marie
CONTRIBUTOR *
av Jorunn Marie

Er det noen mulighet for å slippe å manuelt legge inn alle SAF-T kodene ved oppstart? Vi bytter fra Global til Visma.net og har hele kontoplanen med tilhørende SAF-T koder i Global? Merkelig at dette ikke er standard oppsett?

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

SIGMA-66380

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"