Mine områder
Hjelp
Stig Torp
PARTNER

Salgsordrestatuser bør vise om ordre er levert, dellevert, fakturert eller delfakturert

av Stig Torp (Oppdatert ‎26-10-2021 10:30 ( )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei

 

Flere av kundene mine synes det er uoversiktlig at det ikke vises på selve salgsordren hva som er faktisk status på denne.

 

Idag er det mulig i ordreoversikten og klikke på hodet, og der vises bla "fakturert" som en ordrestatus du kan velge. Denne er pt ikke i bruk.

 

For å få kontroll på status på salgsordrene, og vise hvor i prosessen ordrene er vil jeg foreslå følgende:

 

Opprett følgende Ordre (salgsordre) statuser som henter informasjon fra leveranse og faktura :

1. Levering (denne finnes) - Ordren har en leveranse som ikke er bekreftet

2. Del-levert (her er det restantall - som finnes idag)

3. Levert (Her brukes Fullført idag)

4. Opprettet Faktura - denne finnes ikke idag (Her skal det være opprettet en eller flere fakturaer som ikke er oppdatert)

5. Del Fakturert - Finnes ikke idag (Her skal det være skapt og oppdatert en  eller flere faktura(er), men det er fortsatt gjenstående varer som skal leveres og/eller faktureres)

6. Fakturert (finnes, men er ikke ibruk idag) - Her skal alle varelinjer på salgsordren (både lagerførte og ikke lagerførte) være opprettet faktura på OG fakturaen være oppdatert

7. Overført til Autoinvoice - (finnes ikke idag ) her skal alle fakturaer med opprinnelse fra salgsordren være opprettet, oppdatert og sendt til autoinvoice. Det skal i tillegg ikke være  (nye) varelinjer på salgsordren som ikke er fakturert

 

Om det er flere som savner denne  funksjonaliteten/Oversikten fra salgsordre vær vennlig og lik og del.

 

Det jobbes med å endre på salgsordre nå, så det er nå vi har sjansen! Jo flere likes, jo større sannsynlighet.

 

mvh

Stig@abacus-it.no

5 Kommentarer
Erlend Ringsgård1
CONTRIBUTOR **
av Erlend Ringsgård1

Dette hadde vært til stor hjelp for oss i hverdagen for å kunne se status på ordrene.👍

av Kjetil Vikse Moen

Dette må definitivt inn når de skal skrive om løsningen.


Mvh

Kjetil

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Takk Petter 🙂

Stian Osmundsen
CONTRIBUTOR **
av Stian Osmundsen

@Stig Torp Veldig bra forslag. Jeg har løst dette midlertidig ved å redigere den generelle forespørselen. Har da lagt til en kolonne som viser ikke fakturert beløp. Da har man ihvertfall kontroll på om det er restbeløp. Har og lagt til et nytt fanekort som heter "ikke fakturert". Man kan lett lage til en fane som heter "delfakturert" ved å kombinere om det eksisterer faktura og ikke fakturert beløp. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"