Mine områder
Hjelp

Sende automatisk melding til leveringskontakt på ordre

av Odd Inge Halvorsen (Oppdatert ‎15-11-2021 10:10 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert
  • Hva: Pr i dag er det ikke mulig å styre en Automatisk melding (SM205040) til Leveringskontakt på en ordre/leveranse.
  • Hvorfor: For min kunde er det viktig å få sendt ut informasjon vi ikke klarer å få inn i eposten som går ut når leveransen blir bekreftet, og denne informasjonen skal i 99% av tilfellene gå til leveringskontakten (som ofte er kundens varemottak). Dermed blir det feil å sende eposten til kundens eller lokasjonens standardkontakt (som er de reelle valgene p.t) og be denne videresende eposten til angitt epostadresse (det er mulig å hente leveringskontaktens epostadresse i selve meldingen som sendes). Det vil da bli mulig, som i dette tilfellet, å sende en epost med en liste over leverte serienummer til leveringskontakten, uten at disse trenger å være med på pakkseddelen. Og når det er snakk om flere hundre serienummer som sendes i en Excel-fil har mottaker en reell mulighet til å importere disse i sitt system, uten at de må skrive de inn manuelt - for en kundeservice! Og når vi først er i gang, gjør det gjerne mulig å sende til andre kontaktpersoner på ordren (Kontakt i ordrehodet eller Kontaktperson for faktura, da disse er mulig å overstyre).
  • Hvordan: Vi trenger et nytt valg under Adresser, Kilde: Dokument, E-post: Leveranse -> Leveringskontakt -> E-post

OddIngeHalvorsen_0-1636492159038.png

 

Med håp om at dette vinner frem i den stadig voksende Visma.net-familien!

 

mvh

Odd Inge

Proplan AS

2 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Odd Inge 😊

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"