Mine områder
Hjelp
Emil_Columbi
PARTNER

Speiling av konto og kostnadsbærer ved fordeling

av Emil_Columbi
Status: Ikke prioritert

Hei!

 

Fordelinger i Financials er en funksjonalitet mange ønsker å benytte. Dessverre, grunnet det omfattende oppsettet for enkle oppgaver, er det ikke mange som tar i bruk dette.

 

Grunnlaget for merarbeidet er at, dersom det f.eks er ønskelig å fordele alle føringer på Avdeling 10 mellom Avdeling 20 og Avdeling 30, så må dette defineres for hver eneste konto, ettersom det ikke er mulig å speile konto/kostnadsbærer. Ja, det er mulig å bruke wildscards til å "treffe" på alle konto/kostnadsbærere samtidig, men målkonto/kostnadsbærer må fortsatt defineres for hvert eneste mulige treff, da kildekonto/kostnadsbærer ikke kan speiles helt eller delvis til motkonto/kostnadsbærer.

 

Problemstillingen blir da at det blir rundt 500 fordelinger for noe som burde være mulig via en eneste fordeling (det er i alle fall enkelt via tredjepartsintegrasjon).

 

Videre er det et kjempeproblem dersom både konto og kostnadsbærer skal fordeles samtidig. Det må da opprettes en linje per konto per kostnadsbærer. Dette blir da ca. 500x500 fordelinger for klienter som har 500 konti og 500 kostnadsbærere (250.000 fordelinger i dette konkrete eksemplet), for noe som igjen kunne vært løst via en eneste fordeling med speiling av original kontering.

 

Håper dette kommer på plass - det er veldig vanskelig å anbefale funksjonaliteten når det blir så omfattende (og i noen tilfeller umulig) når det brukes slik de fleste hos oss ønsker å bruke det.

2 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei, Du skriver her at det er mulig å bruke wildecard for kostnadsbærer på kildekonto. Hvordan angir man dette? Forøvrig synes jeg at forslaget ditt er veldig bra. Speiling hadde gjort det uendelig mye lettere å jobbe med fordelinger.

 

Mvh Truls - PCSS

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Emil 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"