Mine områder
Hjelp
AndreasS1
CHAMPION **

Standard kolonne filter = Inneholder

av AndreasS1 (Oppdatert ‎21-09-2021 14:20 ( )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Skulle ønske standard filter for tekst søk i kolonner var "Inneholder" i absolutt alle moduler i Visma.net. 

 

I moduler som Salg og Innkjøp er standard filter søk satt til «Er Lik» for f.eks.. kunde, Opprettet av, Sist endret av. Dette fører til at man stort sett ikke får noen treff første gang man søker i kolonne om man glemmer å trykke på «Inneholder» se punkt 1 i vedlegg. Skal man søke på kundenavn/leverandørnavn så vill jeg påstå at det ikke er normalt å huske helt identisk hva alle kunder og leverandører heter.   

Detter er viktig for å spare tid og systemfrustrasjon i hverdagen!

Dette gjelder alle felter der man kan søke på tekst og dette er stort sett standard for de fleste andre tekst felter som Beskrivelse, Prosjektbeskrivelse, Modell (tekstfelt fra attributt), Adresselinje 1, kontaktperson osv. Dermed er det ekstra irriterende at det er annerledes på noe av de «viktigste» feltene.

 

Om dere klarer å prioritere å gjøre noe med denne saken så vær så snill og ikke bare endre de feltene som jeg ber om, men gjør dette for alle felter. «Inneholder» vill i 99% av tilfellene gi tilfredsstillende søk.

 

 

Vis mer

Er du enig, eller er helt uenig med meg, skriv 1 eller 2 i kommentarfelt under.

  1. Jeg søker og skriver alltid hele navn til kunde eller leverandør i kolonne søk.
  2. Jeg skriver de første bokstavene til kunde eller leverandør i kolonne søk.

Standard filter Inneholder.jpg

6 Kommentarer
Emil_Columbi
PARTNER
av Emil_Columbi

Jeg er helt enig med deg (så 2 🙂 ).

 

Eksakte søk har visse fordeler over delvise søk, men i de fleste tilfeller opplever jeg at en bruker har mer nytte av "Inneholder" som standard enn "Er lik".

Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad (Oppdatert ‎15-07-2021 09:08 av Karstein Opstad )

2- Enig !

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Jeg håper virkelig dere klarer å planlegge og gjennomføre denne snart............. musa mi tåler ikke dette lengre. 

AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Da har det gått enda ett år. 

Jeg husker også en tid da det var mulig å redigere dette i egenproduserte forespørsler. Vi har noen forespørsler som vi spesifiserte dette på før denne muligheten ble fjernet. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"