Mine områder
Hjelp

Standard tabelloppsett i innkjøps og ordreregistrering

av Kjetil Vikse Moen
Status: Stem - Vi vurderer!

Kunden min har ett ønske om å kunne sette opp ett standard tabelloppsett i innkjøpsskjermbilde. Det vil da være naturlig å tenke det samme om salgsordreskjermbilde og andre tilsvarende skjermbilder.  I Visma Global og Visma Business har vi mulighet til å angi ett standard tabelloppsett for brukerne. På den måten slipper hver enkelt bruker å ta stilling til hvilke felter de ønsker å ha fremme i tabelloppsettet og hva som er fornuftig rekkefølge på disse.

 

Det ville spart mye frustrasjon og unødvendig tidsbruk hos de forskjellige brukerne i implementasjonsfasen eller når det skal settes opp nye brukere, om vi bare kunne satt opp en standard her. 

 

Når det er sagt så burde Visma også gjøre noe med sin standard for den viser alt for mange felt. Det er bedre å ha færre felt fremme i standard og heller hente frem de feltene en ønsker enn å ha masse forvirrende felt fremme.

 

Mvh

Kjetil

2 Kommentarer
av Geir Rune Teigen

Så å si alle kunder jeg har gitt opplæring i innkjøpsordrebildet og salgsordrebildet har påpekt hvor mange unødvendige kolonner som vises i standard oppsett, så dette ville garantert lukt ut litt "nybegynner"-frustrasjon 🙂

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"