Mine produkter
Hjælp
Gustav Soerensen
CONTRIBUTOR **

Tilføjelse: Beskrivelse af underkonto til leverandørfaktura og lignende transaktioner

af Gustav Soerensen
Status: Stem - vi vurderer!

Hej Visma Community

 

Jeg sidder med en kunde, som har et ønske, om at kunne se "Beskrivelse" på sine underkonti ved oprettelse af f.eks. en leverandørfaktura. Ved at kunne se den tilhørende beskrivelse til den pågældende underkonto, da vil man som bruger kunne sikre sig, at man har indtastet den rigtige underkonto. Dette er tiltænkt, som et kolonnefilter, som man vil kunne tilføje eller fjerne under dokumentdetaljer i arkiv-ikonet.  

 

f.eks. hvis man har en underkonto, som har beskrivelsen "ingen", da vil denne tilføjelse hente beskrivelsen "ingen", og man vil som bruger vide, at man ikke har valgt nogle underkonto til den givne linje, i stedet for udelukkende at se en underkonto kode. 

 

I forbindelse med ovenstående, ville det ligeledes være smart, hvis man ved indtastning af en ikke allerede oprettet underkonto, fik en notifikation op på skærmen, som informerer om, at: "man har indtastet en ikke eksisterende underkonto, ønsker du at oprette denne?", hvorefter man så har mulighed for at tilføje denne, hvis ønsket. 

 

Personligt synes jeg, at dette vil være en god idé, da dette, alt andet lige, vil medføre en større gennemsigtighed og tilpasning for brugere af Visma Net. Ligeledes ville brugere, som ikke ønsker dette, ikke være tvunget til, at benytte sig af dette. 

 

Håber der er andre, som kan se ideen i dette. 

2 Kommentarer
Lis Møller Nielsen
CONTRIBUTOR *
af Lis Møller Nielsen

Fantastisk idé - det vil være en kæmpe hjælp 🙂

af Adam Brandgaard
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer!