Mine områder
Hjelp
ChristineSvela
CHAMPION *

Velge betalingsdato i Manuelle betalinger

av ChristineSvela
Status: Ikke prioritert

Skjermbildet Manuelle betalinger har vi tenkt å benytte for å masseregistrere mange fakturaer som betalt på en bestemt dato. Hos en av våre kunder er det snakk om å lukke 100-vis av fakturaer til kunden Nordea Factoring, som gjøres opp en gang per måned. Hos en annen kunde har de behov for å lukke mange fakturaer som er blitt betalt på en bestemt dato. For å kunne benytte denne rutinen, har vi behov for å kunne velge betalingsdato felles for alle fakturaene som skal behandles. Slik det er i dag, så foreslås dagens dato som betalingsdato, og da er rutinen ubrukelig, siden det alltid er snakk om å registrere betalinger som er skjedd tilbake i tid. 

2 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen (Oppdatert ‎29-01-2024 13:58 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Christine 🙂

 

Vi setter dette ønske til Ikke prioritert, siden dere fant en god løsning i casen dere hadde med support. Jeg legger også ut løsningsforslaget her, slik at andre kan dra nytte av dette:


Siden det her er snakk om lukking av mange fakturaer og kreditnotaer kun på en og samme kunde, så fant jeg tilfeldigvis ut at ved å gå inn i Kundebetalinger, hente kunden, trykke Last dokumenter i Dokumenter til matching, så kan vi her selektere på aktuelle dokumenter med fakturadato innenfor et datointervall, som skal lukkes på en bestemt dato. Da fikk vi inn de over 1000 bilagene som skulle lukkes i et månedsoppgjør, til og med med kreditnotaer, noe Manuelle betalinger ikke tar med, og så får vi innbetalt ett beløp, som jo factoring-oppgjøret består av, og ikke en og en betaling per faktura, slik som Manuelle betalinger, OG vi får med oss aktuell betalingsdato, i motsetning til Manuelle betalinger. Altså oppsummert:
- Riktig oppgjør, siden kreditnotaer taes med
- Riktig innbetalingsdato
- Kun ett beløp
- Automatisk lukking av mange fakturaer/kreditntoaer

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

ChristineSvela
CHAMPION *
av ChristineSvela

Ja enig, det er ikke behov for dette ønsket fra min side lengre 🙂

MVH Christine

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"