Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Vise komponenter til Pakkevarene på SO blankett, plukkliste (fra leveringsbildet) og pakkseddel

av Anonymous (Oppdatert ‎17-11-2021 14:17 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Ønsker at komponentene til pakkevaren kommer med på pakkseddelblanketten og Salgsordreblanketten. 

Det er ønskelig å ha den med på disse blankettene da kundene ønsker å se hvilke varer de får, og for at lagermedarbeidere skal kunne enklere plukke de rette varene. 

6 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes dette er en god idé

Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Liker Hans Ola sitt forslag, men jeg mener at det må være valgfritt.

 

Jeg har kunder som ønsker at BARE pakkekomponentene skal komme fram (både lagerførte og ikke-lagerførte varer)

Har andre som ønsker at BARE Pakke-Hodet skal komme på blanketter eksternt, men kun pakke-linjene skal vises internt

 

Noen kunder ønsker også at PAKKEHODET ikke skal vises i det hele tatt på blanketter (brukes kun for rask innleggelse av ordrelinjer for å ikke glemme noe.) Bare linjene.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vi følger Stig Torps ønske da dette er slik vi i utgangspunktet også trenger det, pr dato har vi valgt å ikke bruke hoved nummer/pris, kun komponent, slik at kunden kan se hvilke deler han får, men ikke komplett produkt. I vår tidligere Visma Business hadde vi det slik at hovedvarenummer med komplett pris lå på toppen med komponentene under med komponent pris.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vil anbefale at dere tester å lage en pakkevare som ikke er lagerført. Denne fungerer til dels slik ønsket her er beskrevet. Ordre vil vise Pakkevaren, plukkliste vil vise komponenter. Ikke lagerført pakkevare produseres ikke slik som lagerført pakkevare krever.

Ta gjerne kontakt på vnkonsulent@visma.com for bistand (betalbar tjeneste)

 

Mvh 

 

Petter Johansen

av Kjetil Vikse Moen

Ref. svar fra Petter her så er minuset med den løsningen at du ikke har mulighet til å endre pakkeinnholdet i salgsordren. Gjerne de vil ha en annen underkomponent da den ene er tom på lager. Eller at de må ha flere/færre av en komponent.

 

En god løsning ville vært å kombinere ønsket til Stig og Ola. La det være styrte på strukturen hvordan den skal ekspandere og hva som skal vises hvor. Se til hvordan dette er løst i Visma Business og Visma Global. Løsningen bør være slik at den ekspanderer i salgsordren slik at en kan gjøre justeringer i salgsordren før vi sender den til leveranse. Så kan det være styrt på strukturnivå eller blankett om komponentene skal vise på blanketter.

 

Mvh


Kjetil

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"