Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Godkjenner bør ha mulighet til å redigerer mva kode og splitte beløp

av Anonymous (Oppdatert ‎29-10-2019 09:57 av Gunnar Glendrange VISMA )
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

 

Vi opplever at Expense er veldig RIGID ifht til dette med mva behandling.

Ved bruk av standardkontoplan så er det viktig å kunne angi riktig mva kode på hver bilagslinje. I regnskapet skal det feks være en konto for reisekostnader (7140) og innenfor der kan det være flere bilagslinjer med ulike mva fradrag.

 

På utlegg så blir dette en utfordring.

 

1. Et enkelt bilag kan ha ulik mva behandling og beløpet må splittes i  2 for å trekke riktig mva (rekvisita og mat på samme utlegg feks)

2. Bilag kan være  uten mva fradrag fordi det er mangler ved bilaget (feks togbillett uten angivelse av mva feks)

 

etc etc

 

Vi sitter å godkjenner reiseregninger lenge før vi leser de inn i Visma Lønn og så lenge vi ikke kan legge på noen kommentar eller lignende så blir dette veldig tungvint å måtte se på hver reiseregning i ettertid.

 

Dette burde flyte fra bilag og inn i regnskapet hvor mva koden henger med.

3 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Akseptert

Gode innspill her, takk!

Mye er mulig å endre allerede, du kjenner til det?  Godkjenner kan endre typen bruker har benyttet (samt kostnadsted). Andre ting får man ikke gjort, ala splitte beløp - så det tar vi med oss! 

Beth60
CONTRIBUTOR ***
av Beth60
Det burde også være mulig for godkjenner å endre beløpet "Herav frokost" på hotell med frokost. Dette skaper også problemer når bruker har oppgitt feil beløp. Unødvendig mye tidsbruk for å rette veldig små beløp.
hjakobsen
PARTNER
av hjakobsen

Jeg har en kunde som trenger å splitte en kredittkorttransaksjon på to forskjellige utleggstyper. 

Er det fremdeles slik at en ikke får splittet bilag i Expense?

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"