Mine områder
Hjelp

Godkjenner kunne endre splitt hotell og frokost (ved overnatting)

av Anne Stine Kjelstad (Oppdatert ‎03-06-2020 13:43 av Gunnar Glendrange VISMA )
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi opplever svært ofte at brukere i Expense ikke splitter hotellregningen i overnatting og frokost (korrekt). Når regnskapsfører kontrollerer så avviser de reiseregningene og skriver i kommentarfelt at årsaken til avvisning er manglende splitt av frokost. Vi opplever mye støy rundt dette. De ansatte forstår ikke hensikten, de "klarer" ikke å få til dette, de blir sure fordi reisen da ofte ikke kommer med før måneden etter osv. osv.

 

Vi tenker at det hadde vært fint om man kunne åpne for at regnskapsfører (godkjenner) kunne gjøre denne splitten for dem, siden dette ikke påvirker utbetalingen, "bare" bokføringen og MVA som jo er regnskapsførers ansvar å få korrekt.
Vi bruker i dag mer tid på å avvise og følge opp dette enn vi vil bruke på å gjøre korrigeringen.
 
Og dersom denne muligheten ble lagt inn i redigeringsprogrammet ville det også vært behov for å lagt inn en kontroll, som varslet dersom man forsøkte å gjøre en endring som påvirket selve utbetalingen.
 
21 Kommentarer
Ellen Hoel1
CONTRIBUTOR *
av Ellen Hoel1

Veldig bra forslag. Savnes hos oss også

Beth60
CONTRIBUTOR ***
av Beth60
Dette er en helt nødvendig endring for å slippe så mye tidsbruk for så små beløp. Og det gjelder jo bare mva, ikke beløp som skal utbetales.
HegeMadsen
PARTNER
av HegeMadsen

Veldig enig med det som står skrevet her, behandling av denne typen utlegg er veldig kostnadskrevende i form av tidsbruk pga avvisninger av utlegg.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette tar virkelig mye tid, så det hadde vært supert å få en enklere løsning på dette.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette forslaget er også fremmet tidligere, så lenge totalsummen ikke endres, må det kunne være en lett endring å sette opp, slik at lønningsansvarlig lett kan splitte i redigeringsfanen. 

Støtter forslaget!

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hva er status her Gunnar? Savner fortsatt denne forbedringen.

JuliaS
CONTRIBUTOR *
av JuliaS

Støtter forslaget!

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

🤞

av Gunnar Glendrange

Skjønner jeg godt, Julia!  Da håper jeg du har "like"'t det?  Veldig viktig (ønskelig) at kunder like'r ønsker de, fin måte for oss å se hva kundene er mest opptatt av.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hvor mange "Likes" må det være for at dere ønsker/kan gjøre noe med det?

av Gunnar Glendrange

Det er det ikke et fast svar på. Antall likes gir også signal om prioritering av sakene. Ikke bare om det bør støttes, men hva som anses viktigst.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

OK. Da håper vi at dere vil prioritere denne, med tanke på at den har ligget siden mars 2019!

Tale Vestby
CONTRIBUTOR *
av Tale Vestby

Jeg støtter også forslaget over. Det er vanskelig for brukerne å skille ut frokosten ved overnatting, og det går med mye tid på avvisning og korrigering. 

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Dette er jo noe som fagperson regnskapsfører eller godkjenner må kunne endre på, en ansatt som ligger inn utlegg på reiseregninger skal vel ikke være fagperson og hvis det da legges inn på feil utlegg eller med feil mva kode så må det jo være regnskapsfører som skal endre på dette. Den som har lagt inn reiseregning skal vel ikke kunne reglene rundt merverdiavgift. 

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Hvor lenge må dette ligge inne som et ønske før dere skjønner at dette er noe som må endres på så det blir mer brukervennlig og at fagperson kan endre til riktige utlegg og riktige mva-koder. Ser dette ønsket ble lagt inn 15/3-2019, hvis det ikke er noe dere ønsker å gjøre noe med synes jeg dere burde avvise det og si at dette er noe vi ikke kommer til å gjøre noe med. 

 

Havurs
PARTNER
av Havurs

Dette må på plass. Godkjenner må kunne legge inn frokost under redigering som vil gjøre en splitt automatisk.

 

En midlertidig løsning her kan være:

Isteden for å avvise og be den ansatte om å gjøre splitt selv, så  kan man godkjenne reiseregningen slik at den går over til financial.

Deretter kan man  bruke den nye korreksjonsfunksjonen på reiseregningen (Ikke så mye den kan brukes til, men på  fakturaer som ikke er betalt og reiseregninger fra expense så fungerer det å korrigere.

 

 

ellentherese
CONTRIBUTOR *
av ellentherese

Er dette noe dere kan utvikle?

Veldig savnet!

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Hvor lenge må et ønske ligge ute før dere vurdere eller gir tilbakemelding på om dette er noe dere ønsker å imøtekomme oss brukerne som har gitt tilbakemeldinger?

ellentherese
CONTRIBUTOR *
av ellentherese

Det ser ut til at de har lagt til denne funksjonen.
Jeg skrev kommentaren min etter at jeg ringte visma og spurte hvordan løse det, og om de hadde fått funksjonen ennå. Jeg fikk nei til svar. Men når en ansatt skulle legge inn hotellregning så kom "frokostbeløp" opp. Vi testet, og det fungerer 🙂

Grete K Kjønnerud
CONTRIBUTOR ***
av Grete K Kjønnerud

Dette er ikke endret - kun ansatt selv som kan legge til eller endre beløpet under frokost.

Karianne Hansen
CONTRIBUTOR *
av Karianne Hansen

Det ser ut som at muligheten for den ansatte å legge inn beløpet for frokost på utleggstype overnatting er borte nå. Er det noen grunn til det?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"