Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Måltidstrekk - endring av prosent trekk

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei, vi er et internasjonalt selskap som har hovedkontor i UK. Vi har startet å bruke Visma Expense ikke lenge siden for det er mye enklere til alle ansatte - særlig til salgsavdeling å registrere utgifter og reiser.

 

Vi har forresten egne satser for hele selskaper og en annen ordning når det gjelder prosent trekk av måltidene. Norske regler sier: 20% frokost, 30% lunsj og 50% middag.

 

Vi har i firma: frokost inkludert (0% trekk), 40% lunsj og 60% middag. Derfor mangler vi mulighet for å kunne endre prosenttrekk til vår egne firma satser/regler. Jeg foreslår at dere kan tenke om det. Det kan være kjempefint å ha mulighet for å endre det på admin nivå - samme som vi kan endre i dag firma satser på diett - da kan det være greit å endre prosent trekk på forskjellige måltider.

 

Foreløpig er det ikke mulig for oss å ha 100% riktig trekk på måltidene i forhold til firma policy. 🙂

5 Kommentarer
av Gunnar Glendrange (Oppdatert ‎26-10-2018 15:55 av Gunnar Glendrange VISMA )
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Skjønner det. Foreløpig har vi ikke gjort tilpasninger for å dekke behov i andre land enn Vismas operative, selv om vi har fått en del spørsmål om det siste tiden. Vi får se, således interessant også å høre fra andre kunder! 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

 

Jeg ser ikke så mange som stemmer for den ideen  🙂 men hvordan ligger saken hos Visma? Mulighet for å redigere fordeling av prosenttrekk i dietten kunne være veldig nyttig. Hos oss skaper det masse problemer og misforståelser nå.

 

Er det vanskelig på programmering nivå eller?

 

På forhånd takk for svar! 

av Gunnar Glendrange

Hvor tidkrevende er å løse akkurat det, har vi ikke vurdert. Fordi vi ikke har noen plan ennå om å støtte regler for andre land enn der vi er operative. Selvfølgelig er det en spennende tanke!  Ikke sikkert endringene er så store, avhengig av ulike lands krav/regler.  Veldig hyggelig du gjerne har lyst å bruke Expense også i andre land!

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vi bruker Visma i Norge 🙂 men vi er et internasjonal selskap hvor har policy vedr diett. Derfor har vi i firma egne diett og regler som vi følger. 🙂

av Gunnar Glendrange

Ok, skjønner:)  Du kan angi egne firmasatser pr land!  Men, du får ikke angitt at de skal være i % av statens satser f.eks - eller, som du konkret har ønsket deg, annen prosentsats for måltidsfradrag enn statens. Disse prosentsatser brukes også for å fastsette trekkfri og evt trekkpliktige deler.

Jeg noterer ønsket, og takker for innspillet!  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"