Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tillatte opprette reise >30 dager frem i tid

av Anonymous (Oppdatert ‎29-10-2019 10:45 av Gunnar Glendrange VISMA )
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei, 

 

Mange av våre ansatte reiser mye og for å ha kontroll på alle utlegg så oppretter de reiseregning langt frem i tid. Det er nå lagt inn sperre som gjør at man ikke kan legge inn en reise mer enn 30 dager frem i tid pga. risikoen for feilpunching. Mitt innspill er at det legges inn et kontrollspørsmål  

om «mener du virkelig å registrere reise så langt frem i tid» eller noe lignende slik at man kan legge inn reiseregning frem i tid samtidig som man reduserer risiko for feilregistrering.

 

Mvh

Norea

FHF

3 Kommentarer
Siv Myrbo
CONTRIBUTOR *
av Siv Myrbo

Enig!

Vi har mange som reiser mye og ønsker å legge inn reiseregninger god tid i forveien.

 

Unni Johannessen1
CONTRIBUTOR *
av Unni Johannessen1

Enig i at sperren på 30 dager er upraktisk, vi har også henvendelser fra flere som gjerne vil kunne opprette reisen/utlegget lengre tid på forhånd. Et sikkerhetsspørsmål kan være bra, som nevnt over, og/eller kan det også være slik at det ikke kan sendes til godkjenning før reisen dato er passert.

Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***
av Nils Ove Nygård1 (Oppdatert ‎24-01-2020 09:25 av Nils Ove Nygård1 )

En innstilling på firmanivå slik at de kan sette ønsket antall dager frem i tid som det tillates å opprette reiseregninger synes jeg hadde vært en god løsning.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"