Mine områder
Hjelp

Definere leder på ansatt som ikke er ansatt i samme selskap

av Ivar Helgeland - Dataplan
Status: Stem - Vi vurderer!

I dag legger man inn leder på ansatt i Employees men betingelsen for at leder dukker opp i listen er at personen er ansatt i samme selskap. I noen tilfeller ønsker man at timer / fravær skal følges opp av en person som ikke er ansatt i samme selskap. Eks daglig leder i ett selskap blir fulgt opp av konsernleder som  er ansatt i annet selskap. En måte å løse dette på er om Visma.net brukere med rollen Absence Approver eller Timesheet Approver i aktuelt selskap også dukker opp i listen. Alternativt at man kan legge til unntak på godkjenningsflyt i Approval for timer og fravær når man har valgt C3D3 Manager Approval Role

10 Kommentarer
av Jens Erik Mjølnerød

Hei

Vi har en del kunder som har ledere som skal godkjenne og ha oversikt over ferie og fravær, men som ikke er ansatt i selskapet. Vi ønsker at det kan være mulig å registrere en ikke-ansatt som leder. Det kan gjerne gjelde for konserner som har utenlandske mor-selskaper.

Dersom noen har en smart work-around, tar vi gjerne et godt råd.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Dette kjenner jeg meg igjen i så du har fått min stemme.

av Elisabeth Pretzinger1

Det skulle jeg også gjerne hatt.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei @Jens Erik Mjølnerød, jeg slår sammen disse ideene, siden de omhandler samme tema. 

Mvh

Hanna

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Lma
PARTNER
PARTNER
av Lma
av Ivar Helgeland - Dataplan

@Lma  Takk for tipset! Det er en workaround men ikke en optimal løsning.  "ansatt" som skal godkjenne vil jo dukke opp på alt av rapporter og lignende. 

av Anne Stine Kjelstad

Hiver meg på for å understreker at det er stort behov for å kunne definere ledere som ikke inngår i ansattlisten i Employees.

Dette behovet ser vi vi også når flere enn nærmeste leder skal ha oversikt over ansattes fravær- og ferieregistrering i Calendar, gjerne begrenset til enkeltansatte eller til en bestemt avdeling.

Det kan også være ledere som skal ha innsyn, men ikke tilgang til å gjøre endringer i instillinger.

Jeg tenker at innspilt forslag om unntak når godkjenning skjer på rollen C3D3 Manager Approval Role, er godt.

Men også at det haster litt å få inn fraværsrapporter og ferieoversikt i HRM Analytics.

Hildegunn Hansen
CONTRIBUTOR *
av Hildegunn Hansen

Ønsker å løfte fram denne tråden, da vi trenger en bedre løsning på dette innen rimelig tid. Vi har et større antall ledere som ikke er ansatt i selskapet. Slik det er per i dag så må vi betale full pris for ansatte som legges inn på den måten som beskrevet i workaround-linken, det er heller ikke heldig å ha mange dummy-ansatte i rapporter etc. I Expense er dette ikke noe problem, så det må være mulig å løse i Time og Absence også.

espen_pmdata
PARTNER
av espen_pmdata

Bør prioriteres!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"