Mine områder
Hjelp
Parisgustavsen
PARTNER

En total regnskapsrapport som viser total kostnad per konto

av Parisgustavsen (Oppdatert ‎21-10-2021 09:16 ( )
Status: Implementert

Hei,

Merker at jeg savner en regnskapsrapport som viser total kostnader per konto. 

Selv ved å velge Regnskapsrapport Total så viser kostnaden fordelt per kostnadsbærer. 

Ikke alle nye Payroll kunder har et økonomisystem som kan ta imot bokføringsbilagene så hadde vært kjekt å vise dem en rapport som viser total kostnad per konto i en gitt lønnskjøring for enklere punche jobb 🙂 

7 Kommentarer
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Har ikke tatt ut min første rapport fra Payroll enda (klargjør nå for bruk fra 2021) men dette var jeg sikker på at var på plass. Håper derfor det kommer veldig raskt. Er vant til "Konteringsbilag totalt" og "Regnskapsbilag totalt" fra Huldt & Lillevik og de benyttes mye. Min tanke og håp har vært at Payroll skal være det moderne lønnssystemet som fungerer best som et helt frittstående lønnssystem. I regnskapsbyråbransjen er det en del rene lønnsoppdrag. Regnskapet føres altså av andre og det kan ofte også skje i utlandet. De er dermed avhengig av de rapporter vi sender over. Ikke alle vil ha fil, så da må de få noe som er punchevennlig. Der kostnadene skal fordeles på kostnadsbærere, må den rapporten også være klar for rask registrering. Bruk derfor gjerne Huldt & Lillevik rapportene som mal for utvikling av slike. Man bør kunne velge om man vil ha en rapport som bare viser totalbeløpene eller om man også vil ha de brutt ned på kostnadsbærere. I avstemmingssammenheng brukes da bare den med totalbeløpene. Bruker rapportene også ofte for å kontrollere lønnsartenes styring mot regnskapet.

av Anne Randi Enger1 (Oppdatert ‎18-10-2021 17:48 av Anne Randi Enger1 PARTNER )

Hei 

Jeg tar ut regnskapsrapport detaljert i excelformat, tar bort de kolonnene jeg ikke trenger, legger til to nye overskrifter for konto og total, deretter summerer jeg hver eneste konto som kunden jeg kjører lønn for har i excelarket. Hun som sitter på økonomi ønsker dette for å sammenligne med filen hun får inn. Bruker ca 1-2 timer hver måned på dette.

Mange kunder etterlyser en sånn rapport og jeg er litt overrasket over at det ikke finnes, så det kunne vært noe å få med i Payroll👍😊

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Planlagt

Hei! Vi planlegger en slik rapport i HRM Analytics. Jeg tror denne bør kunne være på plass ila Q1 2022.

Mvh

Hana

av Anne Randi Enger1

Topp!

Mona Hølen Olsen
CONTRIBUTOR *
av Mona Hølen Olsen

Hei! jeg ser at dere planlegger en slik total rapport i Q1 2022, det håper jeg virkelig kommer på plass nå, dette er en rapport vi savner veldig!

Mvh 

Mona

Heidi Høgmo Jakobsen
CONTRIBUTOR ***
av Heidi Høgmo Jakobsen

Vi har også veldig behov for den rapporten. Bruker vanvittig mye tid på å få en regnskapsrapport som ser fornuftig ut. H&L sin Regnskapsbilag total var perfekt.

Mvh Heidi 

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Implementert

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"