Mine områder
Hjelp
Lisbeth Antilla
PARTNER

Endre ett felt på alle ansatte, f.eks ansvarsenhet eller snart aktuelt ny årslønn. Listevisning?

av Lisbeth Antilla
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Har 60 ansatte og skal endre lønn eller en dimensjon på alle. Det burde være mulig å kunne endre mange ansatte på en enklere måte.  Når jeg har kommet et stykke ned i listen og lagrer, så vises ansattlisten på venstre side fra toppen igjen i standardsortering som er sortert etter navn.  Da må jeg alltid scrolle nedover i ansattlisten mellom hver lagring( jeg unngår i dag scrollingen ved å trykke CTRL og minus og forminske skriftstørrelsen, men da blir det jo ikke lett å lese).  Heldigvis er markeringen på den ansatte jeg sist endret fortsatt aktiv i alle fall. 

Aller helst hadde jeg ønsket meg å kunne lage en liste med ansatte og det feltet jeg skal endre, slik at jeg kan navigere enkelt nedover og endre feltet.

Filterknappen gir pr. i dag, kun mulighet til å selektere på ansattstatus.  hvis det hadde blitt flere felt tilgjengelig der, og i søk.  så kunne man valgt hvilke felt fra ansatt som skal vises i listen til venstre og evt. søke med større og mindre eller er lik på de feltene som vises.  i tillegg til å sortere stigende/synkende.  Da selvfølgelig valgt sortering huskes også etter lagring. 

Hvis jeg i dag velger å vise ansattlisten sortert på id, så glemmes valget med en gang jeg lagrer en endring på en ansatt.

5 Kommentarer
Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Lagt til backlog

Hei, 

Begge disse sakene har vi i backlogen vår. Endring av lønn er planlagt nå i 4 kvartal 2021. Ansvarsenheter (dimensjoner) ligger i backlogen, så vi har ikke satt noe tidspunkt for når vi skal jobbe med denne foreløpig.

Mvh

Hanna 

OliverSogn
VISMA
av OliverSogn
Status changed to: Status: Åpen Idé

OliverSogn
VISMA
av OliverSogn
Status changed to: Status: Lagt i backlog

OliverSogn
VISMA