Mener en variabel transaksjon kun for denne perioden. Hadde for øvrig også vært kjekt å kunne endre en fast transaksjon kun for den kjøringen man er inne på.
Er rimelig fersk og uerfaren i Payroll og legger inn variable transaksjoner rett i lønnskjøringen. Så du mener de låses og ikke senere kan endres derfra?
I utgangspunktet er det mulig å redigere variable transaksjoner som kommer fra Employees eller som er lagt inn direkte i Payroll i lønnskjøringen. Men det kan være at det er noen unntak her, eller eventuelt en bug. Har du mulighet til å sende noen eksempler på lønnsarter/transaksjoner du ikke har kunnet endre?
@Hanna Eid Har testet mer igjen. La inn tre ulike lønnsarter via "Legg til variabel transaksjon" i lønnskjøringen. Ikke bare trekk-lønnsarter. La inn følgende: 43000 Verktøygodtgjørelse ---> får endret beløpet fra lønnskjøringen
89010 Ekstra skattetrekk, variabel --> får ikke endret beløpet fra lønnskjøringen
63100 Kantinetrekk ---> får ikke endret beløpet fra lønnskjøringen
Tenker at alt som er lagt inn i lønnskjøringen også bør kunne endres direkte fra lønnskjøringen uten å gå via Employee. Hadde eksempelvis en kunde som hadde registrert variable transaksjoner direkte i kjøringen på flere ansatte og lagt inn feil beløp på flere og måtte rette via Employee (er kjent med masseregistrerings-funksjonen).
Helt enig med @annewe her! Fint at du nå fikk utdypet din problemstilling nærmere ovenfor Visma. Jeg var ikke klar over denne begrensningen før jeg leste innlegget ditt. Men fikk litt føling med det i går. En ansatt hadde blitt meldt inn i helseforsikringen fra 1. september. Jobbet med lønnskjøringen for oktober og ønsket å legget inn dobbelt månedsbeløp på den kjøringen (ikke etter læreboka men praktisk og vanlig tilnærming). Opprettet først vanlig månedsbeløp som fast transaksjon. Prøvde først å overstyre beløpet men det går som du skriver ikke. Tenkte så å legge til en linje til med samme lønnsart som variabel for å få doblet summen på den måten. Systemet varslet da om at det ikke er mulig for lønnsarter som også ligger inne som faste transer. Måtte da doble beløpet som fast transaksjon og lage en oppfølging til meg selv om å endre på det faste beløpet igjen før neste lønnskjøring. Synes jeg bruker veldig mye lenger tid på å kjøre lønn i Payroll enn det jeg gjorde i Huldt & Lillevik og ser heller ikke at det bedrer seg noe særlig etter å ha blitt gradvis bedre kjent med systemet.
Vi har testet eksemplene du nevner her, og ser at det ikke fungerer i alle tilfeller. Men vi har testet i det nye grensesnittet til Payroll og der ser det ut til å fungere. Så test det gjerne der, og gi en tilbakemelding på om det fungerer som forventet der.
Hva når en har flere registrering på en og samme lønnsart i en lønnskjøring fordi det skal belastes flere forskjellige avdelinger. Vil ikke det være mulig å registrere ?
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn