Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Et par ideer i forhold til raskere registrering av nyansatte

av Nils Fossum

Hei,

Holder nå på med innlegging av ansatte i Payroll for første gang og synes det går bra. Spennende er det også å skulle ta i bruk et helt nytt og moderne lønnssystem! 🙂 Det å bli bruker av et system for lønn som har fremtiden foran seg har jeg gledet meg til lenge!

Synes det er fint at systemet foreslår valg i noen av feltene men ønsker meg det for ytterligere to felt. For de aller fleste blir det mer brukervennlig om systemet foreslår Norge som land for de ansatte. Slik det er nå må alle velge dette selv og man kan ikke bare begynne å skrive "no" i feltet. Skal det gå må man vente en stund etter at man har tastet inn bokstaven n før man kan taste inn bokstaven o. Dette blir dermed det tregeste feltet i hele innleggingsprosessen. Ønsker meg også et forslag i feltet for arbeidstidsordning og vil da at forslaget skal være "Normalarbeidstid - 37,5 t/u (Norge)". Det beste hadde nok vært om hvert firma kunne satt slike verdier i sin egne firmamal for nyansatte. Og til slutt vil brukervennligheten og sikkerheten bedres kraftig om fødselsnummeret formateres slik ddmmåå xxxxx og bankkontonummeret slik xxxx xx xxxxx. 

Mvh

Nils

1 Kommentar
Robert Wara
PARTNER
av Robert Wara

Jeg la nettopp inn 72 ansatte. Og støtter deg på dette.

Det burde vært mulig å vise ansatt i tabell, for så å kopiere verdien samtidig på flere ansatte.  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"