Mine områder
Hjelp
Enel051
CHAMPION ***

FJERN begrensning på egenmeldingsdager, bør være innstilling under selskap

av Enel051
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Ulike bedrifter kan ha egne interne avtaler på hvor mange egenmeldingsdager som kan benyttes om gangen og hvordan egenmeldingsdagene kan brukes. Hos oss har alle 12 dager og de kan tas ut enkelt vis uten at en risikerer å "miste" noen av de andre dagene. Dette fungerer utmerket. Det MÅ være en selskapsinnstilling om de skal kunne tas ut enkeltvis, om en er ia bedrift eller om det skal være 3*4 dager. DET er ulike måter å gjøre ting på!

5 Kommentarer
Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Bjørg Bakkehaug
CONTRIBUTOR ***
av Bjørg Bakkehaug

Arbeidsgiver har lovfestet rett til å benytte egenmeldingsdager utover 3 kalenderdager i arbeidsgiverperioden selv om bedriften ikke er tilsluttet IA ordningen.  Kalenderen må derfor snarest gis denne muligheten.
Vår bedrift har i årevis praktisert denne muligheten for arbeidstakerne våre.  Derfor var det en skuffelse at Payroll ikke var oppdatert på dette området.   Bjørg Bakkehaug,  Byggfag Betongservice As 

AndersenAnita
CONTRIBUTOR *
av AndersenAnita

Vi har også innført muligheten til å benytte 12 enkeltdager for våre ansatte, og trenger en slik fleksibilitet. Jeg ber om at @Hanna Eid kan svare i tråden, og ikke bare skrive "ikke planlagt". Det hadde vært fint med en begrunnelse, evt. en revurdering slik at det kan planlegges for en slik endring. Jeg forstår ikke, på generelt grunnlag, hvorfor det ikke legges til rette for å kunne programmere individuelle innstillinger i systemet for den enkelte bedrift. Alle er ikke like. Og med samfunnets fokus på redusert fravær, hvor slike løsninger er velkomne, så bør Visma også følge med i tiden og legge til rette for dette.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei @AndersenAnita  🙂

Det er sånn at vi må gjøre gjøre noen prioritering med tanke på hva som skal gjøres på utvikling, og vi har dessverre ikke fått begynt å jobbe med denne enda. Men det er sak som vi absolutt skal løse, så derfor ligger den som Akseptert ikke planlagt. 

Men vi har planlagt å løse denne i løpet av 2 halvår. 

Hanna

kristinanygaard
PARTNER
av kristinanygaard

Hei! Hva er status på denne? Vi nærmer oss slutten på 2. halvår nå 🙂 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"