Mine områder
Hjelp
Magne Ditlefsen
PARTNER

Flere firmabiler pr ansatt

av Magne Ditlefsen
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Vi har selskaper hvor noen ansatte disponerer to biler hver til privat bruk. Disse skal da skattlegges for privat bruk av begge/ alle firmabilene.

Payroll har i dag sperre ved registrering av mer enn en bil pr ansatt.

For å følge loven må vi her kunne aktivere så mange biler som nødvendig i samme periode.

14 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Kunne med hell vært mulig det ja. 

Blir svært dyrt for den ansatte, så anbefales jo ikke sånn sett - men reglene er klare ja.

StianMj
PARTNER
av StianMj

Vi har samme utfordring. Burde ikke være noen begrensning her.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Hei,

Dette høres ut som en bilpool-ordning. Dette kom det støtte for tidligere i år i Payroll. Dekker dette behovet til kunden?

Mvh

Hanna

Knut Valvåg
CONTRIBUTOR **
av Knut Valvåg

Dette er noe som bør prioriteres og komme på plass snarest. Dersom en ansatt disponerer flere biler skal hver bil innberettes uavhengig av hverandre:

KnutValvg_0-1635775168526.png

En bilpool er jo når det er stadig vekselbruk av firmaets bilpark. Så dersom det er snakk om at en eller flere ansatte disponerer 2 biler hver så er det standardregelen som skal benyttes for hver av bilene. Det er nok ikke veldig ofte at man står overfor slike tilfeller, men når man gjør det så bør det være mulig å få til i systemet. Det bør ikke være nødvendig å ta det via den mer tidkrevende og arbeidssomme metoden med direkte registrering via A01 i altinn for bil nr 2.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Sybeka
CONTRIBUTOR *
av Sybeka

Ja håper dere kan prioritere å få på plass innberetning av to biler på en ansatt. Dette var mulig i H&L, så dette burde ikke være 

umulig. 

ThomasBjornstad
CONTRIBUTOR **
av ThomasBjornstad

Kan Visma si noe om status på dette?

Trine Klouman
CONTRIBUTOR *
av Trine Klouman

Hei,

Vi har samme problemet hos oss. Det fungerte fint i Huldt & Lillevik, så det er jo muligheter for å få det til. 

Regelen er jo klar her på at de skal innberettes for alle bilene de disponerer.

Vi håper dere får dette til raskt. 🙂 

Knut Valvåg
CONTRIBUTOR **
av Knut Valvåg

@Hanna Eid Skjer det noe ift denne? Slik jeg ser det så er dette noe som  på plass for at lønn skal kunne kjøres iht gjeldende lover og regler uten at det må brukes ekstra tid på å registrere dette manuelt i altinn.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

@Knut Valvåg Hei!  Jeg endrer status på denne nå til "Akseptert, ikke planlagt". Det vil si at vi har en sak på å løse det, men jeg kan ikke si helt sikkert når det blir enda dessverre.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Knut Valvåg
CONTRIBUTOR **
av Knut Valvåg

@Hanna Eid Flott👍

Sybeka
CONTRIBUTOR *
av Sybeka

Men hvorfor blir ikke dette løst? Dere må se på hvordan dette løses i H&L før året er omme. Utrolig tung løsning slik som det er idag, med å legge det inn i A01 manuelt hver måned

ThomasBjornstad
CONTRIBUTOR **
av ThomasBjornstad

Nå har det gått ganske ganske lang tid siden denne tråden ble startet, og dette er vurdert som et reelt behov fra Visma, men fortsatt har dere ikke klart å løse dette? HVa er tidshorisonten her??

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"