Mine områder
Hjelp
Tommy Stensli1
PARTNER

Hittil verdier på lønnslippen når lønnsarten ikke brukes

av Tommy Stensli1
Status: Åpen Idé

Hei. 

Det ville vært en stor fordel å ha mulighet for å sette opp hvilke lønnsarter det skal komme hittil-verdier for på lønnslippen. 

For eksempel overtidslønnsarter. Disse brukes kanskje ikke hver lønnsskjøring. Så når de ikke brukes synes heller ikke hittilverdiene. De kommer bare opp i det lønnsarten faktisk brukes. Det er et behov for at man kan se hittil verdier på en lønnsart som ikke brukes en måned. Det er også mange som har flere lønnsskjøringer i måneden. Det blir særlig aktuelt ved 14-dagers lønn. 

8 Kommentarer
Ingunn Opphus
CONTRIBUTOR *
av Ingunn Opphus

Dette er helt nødvendig.

Siw C W Gråberg
CONTRIBUTOR *
av Siw C W Gråberg

Dette er helt nødvendig. Vi har flere brukere og de sliter med å forstå lønnsslippene og mange av disse får lønn opp til et par ganger i mnd.

Dette bør dere prioritere.

Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **
av Elisabeth Pretzinger1

Dette savner jeg også! Spesielt når man skal sjekke hva som er utbetalt tidligere. Da må man hente en og en lønnslipp og sjekke. Man får jo heller ikke skrive ut alle lønnsslipper for en ansatt. Det må dere få på plass!

syngje
CONTRIBUTOR ***
av syngje

Enig med Elisabeth P. Veldig mye arbeid med å hente tidligere lønnsslipper. Det må komme en mulighet for å hente alle lønnsslipper for en ansatt uten å åpne alle lønnskjøringer - det blir for mange klikk og en bruker altfor lang tid. I tillegg så må hittil verdier være med på alle lønnsslipper uavhengig om lønnsarten blir brukt den aktuelle kjøringer. Dette må på plass snart!

Liv Wasmuth1
CONTRIBUTOR ***
av Liv Wasmuth1

Helt enig!  Dette bør prioriteres.

ADI7
CONTRIBUTOR ***
av ADI7

Ufattelig at det ikke er mulig og få til en bedre lønnslipp snart. Det var lenge siden dette skulle på plass, og vi sa til våre ansatte at forbedring er sagt innen Q3 i 2022... Vi stemmer og stemmer , men hva skjer?

Tommy Stensli1
PARTNER
av Tommy Stensli1

Det ser ikke ut som dette blir prioritert med det først. Den ligger ikke til utvikling nå, ikke i neste runde heller, men i prioritert backlog hos utvikling. Så det lar vente på seg inntil videre.

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

Utrolig kjedelig dette!  Vi er jo pliktig til å gi ansatte en oversiktlig lønnslipp, de bruker jo lønnslippen som dokumentasjon i flere sammenhenger.  Dette er tidkrevende for oss.  Har aldri hørt om andre som ikke får med alle hittil verdier på lønnslippen.   

Jeg mener dette bør ha høyeste prioritet hos Visma!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"