avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lisbeth Antilla
PARTNER

LIk kontoplan i payroll/employee og financials

av Lisbeth Antilla
Status: Stem - Vi vurderer!

Mens vi venter på at financials kontoplanen gjelder i payroll også, så burde i alle fall payroll teamet og financials teamet hos Visma bli enige om en felles og lik kontoplan når det gjelder konti på kontotyper og lønssarter som brukes i expense.  De bør finnes i standard kontoplanen i Financials

7 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert

Kontoplanen er nå samkjørt med Visma.net ERP!   Og veldig snart kan man få dem integrert også!

av Ingvild Fiskerstrand (Oppdatert ‎15-04-2021 14:50 av Ingvild Fiskerstrand PARTNER )

@Gunnar Glendrange De henger ikke helt sammen enda. Når man oppretter en ny klient er det flere kontotyper som mangler konto når man setter opp Visma.net Financials som kontoplan. Det er bare å koble de opp manuelt men hadde vært greit om alle kontotypene hadde konto automatisk. 😊

av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Det hørtes ikke bra ut, Ingvild.  Kan du utdype hva du mangler?   Er Payroll integrert med Financials hos deg, slik at bokføring skjer automatisk i Financials?   Og at kontoene er de du faktisk har i Financials.  Eller bare angir du Financials som kontoplan, og oppretter konti i Payroll / Employees ?  

av Ingvild Fiskerstrand

Ja dette gjelder alle selskaper jeg har satt opp i det siste som har både Financials og Payroll, setter da opp med Financials som kontoplan. Kontoene kommer over til Payroll, og de fleste kontotypene kobles til kontoer, men mange mangler. Det kommer alltid som en advarsel etter jeg har valgt Visma.net Financials som kontoplan i oppstartsveiviseren. Jeg har ikke skjermbilde av hvilke det gjelder, men husker ca hvilke det gjelder.

Så det jeg har gjort da er bare å finne ut hvilke kontoer som skal være knyttet til disse kontotypene. Litt tungvindt bare.

Kontotyper som mangler konto ved oppstart:
10000
10100
21300
21400
21500
22100
22200
22300
31000
32300
33600
41000
41200
41300

av Gunnar Glendrange

Hei igjen!  Tusen takk for oppdatering og konkretisering!  Jeg har fått sjekket tilsvarende oppsett, og der ser alt bra ut. Har du en spesiell kontoplan i Financials?  Vet du hvilken?   F.eks kontotype 22100 skal være knyttet til konto 2781. 31000 mot 5092.  41000 mot konto 5405.  Er dette konti du har i din kontoplan?

av Ingvild Fiskerstrand

Hei igjen,

Okei, det var rart. Dette har skjedd på alle klientene jeg har satt opp den siste tiden. Helt vanlig kontoplan fra Financials. Om det er i orden så er det vel greit. Kan sende inn supportsak om det skjer neste gang jeg setter opp en Payroll-klient. 😊

av Gunnar Glendrange

Håper ikke det blir behov for det, men om - gjør det!