Mine områder
Hjelp
johnerikjohnsen
PARTNER

Lønnsslipper som separate PDF-filer med kryptering

av johnerikjohnsen
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei

Jobber nå med en kunde som har en god del sporadiske medarbeidere som neppe skal ta i bruk Payslip. Disse må få det på e-post uansett. Og skal kunden overholde GDPR så må den enkelte PDF krypteres før den sendes ut.

Nå får man alle lønnsslippene i én PDF og dermed må de splittes, eller så må man hente én og én fra Kontroller lønnsslipper.

Faren ved å ikke håndtere dette skikkelig er at kunden sender epost med ukryptert PDF og det er jo heller ikke særlig bra.

Hadde man kunnet eksportert lønnsslippene som separate PDF-er med filnavn slik at man kjente igjen de ansatte, og med enkelt kryptering og passord à la Huldt & Lillevik, ville dette ha hjulpet mye.

John Erik

9 Kommentarer
Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION *
av Anne Liv Skjeggedal

Vi ønsker også mulighetene til å sende lønnslipp via e-post.

Vi har en del ansatte som har problemer med å opprette bruker, og noen ansatte som har problemer med å logge inn.

De orker rett og slett ikke styre med det, så de ser bare at det kommer inn en sum på konto hver mnd.

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

Jeg har 2 ansatte som har for gammel mobil til at de får lastet ned denne appen, så absolutt ønskelig med mulighet for å sende lønnslipp på mail på en sikker måte.

johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

I Visma lønn er det 5 siste siffer i kontonummer som er passord på PDF-ene. Og det må være godt nok.

John Erik

Siw Herland
CONTRIBUTOR *
av Siw Herland

Helt enig, vi kommer ikke til å bruke payroll hvis det ikke kommer. Har mange som ikke vil ha appen.

Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **
av Elisabeth Pretzinger1

Dette savner jeg også. Må kunne gå an å legge inn at lønnsslippen skal sendes på epost.

johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

Håper dette nærmer seg avklaring snart 🙂

John Erik

Jan-Rune Rafteseth
CONTRIBUTOR **
av Jan-Rune Rafteseth

Støtter at det bør være mulig å sende lønnsslipp direkte på e-post, som fra Huldt & Lillevik og Visma Lønn.

Vi har en del utenlandske sesongarbeidere, hvor både språk og lengde på arbeidsforholdet gjør det tungvint å måtte opprette Visma.net-brukere.

Unni Eek
CONTRIBUTOR **
av Unni Eek

Helt enig. Savner også denne muligheten da vi har mange som kun er innom en til to ganger pr år, og de ønsker ikke lønnsslipp via app.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"