Mine områder
Hjelp

Naturalytelser i eget felt på lønnsslipp som kan skrives ut fra Payslip.

av Gunn Swan Nilsen (Oppdatert ‎08-01-2020 12:27 av Gunn Swan Nilsen PARTNER )
Status: Stem - Vi vurderer!

Ønsker for papirutgaven av lønnsslippen fra Payroll.

Ønsker at naturalytelser blir spesifisert bedre i et eget felt på lønnsslippen man kan ta ut i PDF fra Payslip.  

Slik det er nå kommer alle naturalytelsene med under Brutto lønn og det blir feil. 

Det er bedre at alt dette kommer i et eget felt under Skattbar godtgjørelse slik at dette ikke kan misforstås. Lik lønnsslippen fra Visma Lønn der dette kommer i et eget felt under Sum lønn med egen felt for Sum skattepliktige godtgjørelser.  

Det er jo gjerne til bank etc man tar ut denne papirutgaven, og da er det feil at dette står under Sum bruttolønn.

3 Kommentarer
Siri_Hovland
PARTNER
av Siri_Hovland

Veldig enig i dette, Gunn! 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Helt klart! Lønnsslippen var også mye bedre i Huldt & Lillevik. Man trenger også å kunne se hvilke lønnslinjer som inngår i feriepengegrunnlaget og grunnlaget for prosenttrekk og tabelltrekk. Opplysninger om firmabil med bilnummer osv. bør også inn på lønnsslippen for lettere å kunne avdekke feil. Bankkontonummer bør formateres og det bør være felt for å legge inn opplysninger om hvordan man skal gå frem om man ønsker å snakke med noen om lønnsslippen. Det bør være bedre mulighet til å legge inn forklarende tekst og gjerne også som et eget vedlegg til lønnsslippen der det er behov for å skrive en del. Og viktigst av alt, alle lønnslinjer med en verdi i kolonnen for hittil i år må komme med på alle lønnsslipper. Har skjønt at det ikke skjer pr. i dag slik at linjer ikke er med i det hele tatt om lønnsarten ikke er bruk på aktuell lønnskjøring. 

Siri_Hovland
PARTNER
av Siri_Hovland

Jeg har prøvd å summere opp noen idéer til lønnsslippene her: https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-Payroll/Lettforstaelig-lonnsslipp-for-de-ansatte/id... Veldig viktig at dette gjøres noe med.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"