avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Elin Amundsen1
CONTRIBUTOR ***

Navn og ansattnr på alle faner i Employee

av Elin Amundsen1 (Oppdatert ‎17-02-2021 13:18 av Elin Amundsen1 )
Status: Stem - Vi vurderer!

Inne på employee hentes ikke den ansatte opp automatisk når man legger inn ansattnummer i utvalgsboks på venstre hånd. Hvis jeg går videre til fanen Transaksjoner er det veldig fort gjort å tro at man er på korrekt person da ansattnr. til vedkommende står i utvalgsfeltet til venstre.

Ønsker at ansattnr. og navn skal stå i heading/toppen på alle faner inne på Employee for å være sikker på at man legger inn transaksjoner på riktig person.

6 Kommentarer
Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum

Slike brukeropplevelser er det så viktig at du deler! Vi vil bli passet veldig godt på i et lønnssystem og alt må legges til rette for at det ikke gjøres unødvendige feil. Og det du beskriver kan fort bidra til det motsatte, altså være en lei snubletråd spent opp av systemet man jobber i. Det må vi unngå!

Ann Kristin12
CONTRIBUTOR *
av Ann Kristin12

Jeg ser at ved å søke på ansattnummer, så søker Payroll Employe på flere tall i personkortet. Mitt søk viser at den hentet opp en annen person også med samme nummer som en del av den ansattes personnummer.

Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum

Det er heller ikke bra! Takk for at du melder det inn her.

Iren Gjengstø
PARTNER
av Iren Gjengstø

Når du søker i Employee, så søker du ikke på et spesifikt felt. Du kan søke på navn, fødselsnummer og ansattnummer i det samme søkefeltet. Derfor er det riktig at dersom du søker opp en person på ansattnummer, så kan du risikere å få flere treff hvis det er andre ansatte som har de samme tallene i fødselsnummeret. Jeg mener dette er helt riktig, da det ikke er spesifisert at man søker KUN på ansattnummer. Da må man i så fall ha flere søkefelt, noe jeg synes er mer tungvint og mindre effektivt. Så jeg er uenig i de to siste kommentarene her. 

Elin Amundsen1
CONTRIBUTOR ***
av Elin Amundsen1

Ja, flott at søkefeltet er både til navn, ansatt- og fødelsnr m.m. desto viktigere at man får opp navnet (gjerne også ansattnr.) i heading alle faner. Selv om navnet på den ansatte er grået ut er det fort å tro man er inne på annen person.

Iren Gjengstø
PARTNER
av Iren Gjengstø

Ja, det er jeg fullstendig enig i og har etterlyst lenge. 😀

Har man mange ansatte, så er det vanskelig å vite hvem man står inne på etter blant annet å ha lagret, da siden automatisk "oppfriskes" slik at listen over ansatte ikke er i samme rekkefølge og man havner "øverst" i listen. Så bedre identifisering av hvilken ansatt man er inne på uavhengig av fane er noe som må på plass.  

I tillegg bør man jo slippe å sette på filterinnstillinger og endre rekkefølgen på hvordan listen over de ansatte er sortert hver gang man har lagret en opplysning på en person.