avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Sette sperre for nye timer/fravær og reiser kommer med i aktiv lønnskjøring

Status: Stem - Vi vurderer!

Ønsker å kunne sette på at ingen nye transaksjoner fra calendar eller expense skal komme med i en lønnskjøring jeg jobber med. 

Ønkset er tredelt:

1.Når jeg velger å overføre til autopay, kan jeg jo ikke bekrefte med en gang, og det er jo da risiko for at transaksjoner kommer med som ikke er med i filen som blir overført, siden det er bekreft som sperrer. 

Dette anser jeg nesten som en feil.

2. Hvis man har regler for at timer og regninger skal være levert og godkjent innen en viss dato før lønnskjøring, så bør det også være mulig å effekture reglene, ved å sette på en hake for unngå ny import fra calendar og expense.

3. Jeg erfarer at ved oppstart er det fort gjort at både ansatte og ledere godkjenner utlegg som er registrert feil, og dermed blir innrapportert feil, hvis det ikke blir gjort en manuell kontroll.  Det er fort gjort å ikke oppdage nye transaksjoner som blir godkjent mens man jobber.  Dette til tross for at det kommer en melding om endringer.

3 Kommentarer
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Dette tror jeg vi må diskutere nærmere, Lisbeth!   Punkt 1 skjønner jeg/vi ikke,. Punkt 2, om man ikke ønsker timene for noen dager med i neste lønnskjøring, så har man vel med det rutiner for ikke å godkjenne lenger enn f.eks til og med 15. hver måned (om lønn den 20. - o.l).  Punkt 3. Litt uklar den og, for meg - har Lønn-admin en rolle i godkjenningen?  om ikke, kanskje burde hatt?  for å løse tema du tar opp. Utover det, feil skal alltid kunne la seg rette opp!  

Det stemmer som du sier at alle punktene faller bort hvis lønningsansvarlig alltid er siste godkjenner.

Vi brukte bare standardflyten i approval, som ble automatisk opprettet ved første lønnskjøring, og da er jo ledere  siste godkjenner., og den som kjører lønn vet ikke når det dukker opp nye transaksjoneri kjøringen.

Da kan jeg jo gjøre om ønsket til at de automatiske opprettede flytene i approval alltid har et trinn 2, hvor f.eks admin i første runde kan være godkjenner av alle reiser, og at oppstartsveiledningen inneholder påminnelse om å endre trinnet.

(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎22-02-2019 09:53 )
Status changed to: Status: Åpen

Jepp, kan være en god ide det, Lisbeth.

Burde sånn sett vært standard, men - vi vet ikke hvem lønningsansvarlig er - så da må man uansett inn i Approval å gjøre noe.

Og ved å gjøre det, er problemet løst - som du sier.