Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Utbetaling av reiseoppgjør og utlegg til egen konto

Status: Stem - Vi vurderer!

Det bør være mulig å legge inn flere bankkonti pr. ansatt i Payroll slik at de kan få lønn til én konto og utbetalt reiseregning og utlegg til en annen konto. For ansatte i selskaper som selv må betale faktura for sitt firmakort vil dette være vesentlig for at de skal kunne ha oversikt samt holde disse transaksjonene for seg selv. 

2 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Takk for innspillet!

Det finnes andre måter å gjøre det på, som av erfaring kan være vesentlig bedre.

Med kredittkorttransaksjoner integrert, skal alle transaksjonene på kortet føres på en eller annen reise/utlegg!

Det gir veldig godt trygghet, kan anbefales!

Vi har en integrert løsning i dag, og jeg er helt enig - det gir kontroll og trygghet for at alle transaksjoner er med og at man får disse refundert. Utfordringen for den ansatte, er at de ikke ønsker å blande inn refusjon av utlegg for firmaet med egen økonomi. Å kunne styre kredittkortfaktura og refunderte utlegg til en separat bankkonto gjør det enklere å holde dette adskilt fra privatøkonomien.

Dette er fremholdt tidligere som argumenter for valg av både Expense og i kombinasjon med H&L som hadde denne funksjonaliteten. Således var det en liten nedtur da vi oppdaget at dette ikke var en tilgjengelig funksjonalitet i Payroll.

Dokumentasjonskravet i bokføringen tilknyttet kredittkortfaktura kan være omfattende - og noe man gjerne unngår. Nå som enkelte korttilbydere tilbyr firmakort med bedriftsansvar - hvor faktura går til den enkelte ansatte - vil dette absolutt være mer spiselig også for den ansatte og kunne spare bedriften for mye arbeid. Således vil nevnte funksjonalitet være av høy verdi.